Vizio straciło pozycję lidera na rynku sprzedaży płaskich telewizorów na kontynencie północnoamerykańskim.
Jednocześnie pozycję tą odzyskał Samsung, uzyskując w III kwartale bieżącego roku 11,8 procenta udziałów w rynku (wzrost o 0,4 procenta) - informuje serwis TVPredictions.com, powołując się na dane firmy badawczej DisplaySearch.
Vizio spadło na drugie miejsce, zmniejszając swoje rynkowe udziały w porównaniu z II kwartałem z 12 do 10,2 procenta.
Na kolejnych pozycjach znalazły się: Sharp (10 procent udziałów, wzrost o 2 procent), Sony (8,6 procenta udziałów, wzrost o 3,1 procenta) oraz Funai (7,2 procenta udziałów, wzrost o 0,3 procenta). Pozostali producenci uzyskali łącznie 52,3 procenta udziałów w rynku.
Według analityków z DisplaySearch, Samsung odzyskał pozycję lidera dzięki dobrym wynikom w segmencie telewizorów plazmowych i LCD, podczas gdy Vizio, które o ile jest drugie w kategorii odbiorników LCD, to nie jest nawet w pierwszej piątce największych sprzedawców plazm.
źródło: TVPredictions.com