W minionym tygodniu na pozycji lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej umocnił się Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującego Polsatu w okresie od 5 do 11 października 2015 roku zwiększył się o 2,41 pkt. proc. do 15,07 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmalał o 0,55 pkt. proc. i wyniósł 11,48 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN. Wynik tej stacji to 11,06 proc., po spadku o 0,56 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,87 proc.; w dół o 0,04 pkt. proc.).
Warto dodać, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się o 1,26 pkt. proc. do 46,48 proc. (pomimo faktu, że wzrósł udział tylko Polsatu, a pozostałe stacje odnotowały spadki).
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: Polsat Sport (1,45 proc.; + 0,68 pkt. proc.), Stopklatka TV (0,84 proc.; + 0,05 pkt. proc.) i Polsat Sport News (0,82 proc.; + 0,21 pkt. proc.).
Zobacz tabelęW grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera również umocnił się Polsat. Stacja ta zanotowała wzrost o 3,09 pkt. proc. do 17,40 proc. udziału. Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 0,99 pkt. proc. do 12,84 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka - udział tej stacji wyniósł 7,82 proc., po spadku o 0,18 proc. Zaś czwarta lokata przypadła Dwójce (w dół o 0,06 pkt. proc. do 7,49 proc.).
Zobacz tabelęNajwiększą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził piłkarski mecz Polska-Irlandia, który odbył się w zeszłą niedzielę. Spotkanie rozegrane w ramach eliminacji do Euro 2016 obejrzało w Polsacie średnio 9,16 mln widzów.
Drugie miejsce należało do serialu „M jak miłość”, którego premierowy odcinek, wyemitowany 6 października, obejrzało w TVP2 średnio 6,76 mln widzów. Podium uzupełnia mecz Szkocja Polska z widownią na poziomie 6,62 mln osób (8 października).
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 05.10.2015 - 11.10.2015 - grupa 4+
Zobacz tabelę
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 05.10.2015 - 11.10.2015 - grupa 16-49