W II kwartale bieżącego roku globalna sprzedaż telefonów komórkowych zwiększyła się w ujęciu rocznym o 11,3 proc.
Z danych firmy badawczej IDC, która prognozowała o 2 pkt. proc. wyższy wzrost, wynika że w II kwartale na świecie sprzedano 365,4 miliona telefonów komórkowych, w porównaniu do 328,4 miliona w analogicznym okresie roku 2010.
O 4 proc. rok do roku zmalała sprzedaż klasycznych telefonów. To pierwszy spadek w przypadku tego typu urządzeń od III kwartału 2009 roku. Zmiana była najbardziej odczuwalna na rynkach dojrzałych, takich jak USA, Japonia i Europa Zachodnia, gdzie konsumenci częściej wybierali smartfony.
Pozycję lidera całego rynku utrzymała w I kwartale Nokia, ale jej udział w rynku spadł do zaledwie 24,2 proc. Fiński producent wyprzedził firmy Samsung, LG Electronics, Apple i ZTE.
Pierwsza piątka największych producentów telefonów komórkowych - sprzedaż (w mln) i udział w rynku w II kw. 2011 r.
Nokia w II kwartale straciła pozycję lidera w segmencie smartfonów, gdzie wyprzedziły ją firmy Apple i Samsung (więcej na ten temat).