Wszyscy pracownicy etatowi Polskiego Radia dostali po 1,2 tys. zł świadczenia na Boże Narodzenie. Identyczny dodatek przyznał pracownikom prezes Telewizji Polskiej.
Prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska o przyznaniu świadczenia bożonarodzeniowego poinformowała pracowników spółki w komunikacie wewnętrznym w środę. Jak potwierdził nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl, dodatek wyniósł 1,2 tys. zł brutto.
- Świadczenie świąteczne zostało już wypłacone. Otrzymali je - w takiej samej wysokości - wszyscy etatowi pracownicy Spółki - przekazała nam Monika Kuś, rzeczniczka prasowa nadawcy.
Według naszych rozmówców z Polskiego Radia, we wcześniejszych latach zdarzały się i wyższe, i niższe dodatki na Boże Narodzenie. Zależało to przede wszystkim od sytuacji finansowej spółki. Zdarzało się, że pracownicy dostawali też bony na prezenty bożonarodzeniowe.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Jak podaliśmy tydzień temu, dodatkowe pieniądze na Boże Narodzenie przyznała swoim pracownikom także Telewizja Polska. Działające w spółce związki zawodowe chciały po 2 tys. zł brutto dla pracownika, władze nadawcy zdecydowały, że będzie to 1,2 tys. zł. Przyznano go wszystkim osobom zatrudnionym w spółce minimum od początku czerwca br., z wyjątkiem tych, które 1 grudnia były na urlopach wychowawczych, na urlopach bezpłatnych dłuższych niż 30 dni, w trakcie pobierania świadczenia rehabilitacyjnego lub w trakcie wypowiedzenia po rozwiązaniu umowy o pracę.
W Polskim Radiu 1,3 tys. pracowników
Na koniec ub.r. Polskie Radio zatrudniało 1 289 pracowników etatowych, o 31 mniej niż przed rokiem. Średnia pensja brutto wzrosła o 5,7 proc. do 9,4 tys. zł, menedżerowie wyższego szczebla zarabiali prawie dwa razy więcej.
W ub.r. Polskie Radio zanotowało najwyższą stratę netto od wielu lat - 55,1 mln zł. Nadawca spodziewał się jeszcze gorszego wyniku - w połowie ub.r. prognozował 63,6 mln zł. Strata pogłębiła się ponad dwukrotnie, z 19,74 mln zł w 2021 r. To zdecydowanie najgorsze wyniki nadawcy od dużych zmian w mediach publicznych po przejęciu władzy w 2015 r. przez Zjednoczoną Prawicę. Przychody nadawcy ze sprzedaży czasu reklamowego zmalały w ub.r. o ponad 47 proc., do 19,2 mln zł. Władze spółki przyznały, że trudniej sprzedawać reklamy przy spadkach wskaźników stacji, a przez ograniczone możliwości rozliczania z domami mediowymi Polskie Radio jest mniej atrakcyjnym partnerem handlowym.
Czytaj też: Nawet 1,7 mld zł dla mediów publicznych od rządu Donalda Tuska. Jest jeden warunek
W planie finansowym na przyszły rok spółka założyła wzrost kosztów pracowniczych o 14,4 proc., uzasadniając, że wynika to ze „zmian w zakresie minimalnego wynagrodzenia, jak również zmiany wynikającej z presji płacowej pracowników i związków zawodowych”.