Polsat Sport był liderem oglądalności wśród stacji sportowych w pierwszym półroczu br. Największy wzrost widowni zanotował jednak kanał TVP Sport - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Średnia widownia lidera zestawienia, czyli Polsatu Sport w pierwszych sześciu miesiącach 2009 roku wyniosła 40,6 tys. osób i była o 14 proc. wyższa niż w analogicznym okresie ub.r. Wzrósł też udział stacji z 0,60 do 0,66 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu uplasował się Eurosport, który zanotował wzrost oglądalności o 4 proc. do 36 tys. widzów, ale jego udział w rynku spadł o 0,01 pkt. proc. do 0,58 proc.
Trzecią lokatę w rankingu zajęła stacja Polsat Sport Extra. Jej widownia w I półroczu wyniosła 10,9 tys. osób i była o 1 proc. wyższa niż rok temu, udział w rynku natomiast pozostał bez zmian na poziomie 0,18 proc. Stacja utrzymała oglądalność, mimo że w czerwcu ub.r. jej wyniki znacząco podniosły transmisje meczów Mistrzostw Europy w piłce nożnej (wtedy stację oglądało średnio 30 tys. widzów przy 0,58-proc. udziale w rynku).
Na czwarta pozycję awansował TVP Sport, który w pierwszych sześciu miesiącach br. śledziło 9,7 tys. widzów, a jego udział wynosił 0,16 proc. To oznacza wzrost widowni aż o 261 proc., a udziału w rynku - o 0,11 pkt. proc., ale dane zeszłoroczne dotyczą wyłącznie maja i czerwca 2008 roku, bo wcześniej stacja nie była monitorowana. Dane pokazują też jednak, że to szczególnie od kwietnia br. nastąpił znaczący wzrost oglądalności TVP Sport, co wiąże się zapewne z powiększeniem wiosną zasięgu o Cyfrowy Polsat (kanał testowo był dostępny dla wszystkich abonentów, od wczoraj jest tylko w opcji Sport) i Cyfrę+.
Piąta lokata przypadła stacji Canal+ Sport,
której widownia wyniosła 7,9 tys. osób (wzrost o 21 proc.), a
udział w rynku - 0,13 proc. (do góry o 0,02 pkt proc.). Dalej
uplasowały się: Extreme Sports Channel, Eurosport 2 (jako jedyna
zanotowała spadek zarówno oglądalności jak i udziału) i Sportklub.
Zestawienie zamyka kanał ESPN Classic Sport.
Zobacz tabelę
W grupie komercyjnej (16-49) pierwsze dwa miejsca zestawienia były takie same jak w grupie 4+, zmiana była jednak na trzecim, gdzie znalazła się stacja Canal+ Sport, zaś Polsat Sport Extra uplasował się na pozycji czwartej. Łączny udział stacji sportowych wyniósł tutaj 1,73 proc. i był o 0,09 pkt. proc. niż u ogółu widzów.
Zobacz tabelęPierwsza trójka rankingu wśród wyłącznie męskiej widowni była taka sama jak w grupie wszystkich widzów. Zdecydowanie wyższy był jednak ich udział w rynku, bo dla wszystkich analizowanych stacji wyniósł 2,86 proc.
Zobacz tabelęWśród 20 najpopularniejszych programowych sportowych z kanałów tematycznych na pierwszym miejscu znalazła się transmisja z konkursu skoków narciarskich w Vancouver, pokazana przez Eurosport 25 stycznia br. Obejrzało ja 715 tys. widzów. Ogółem w topie Polsat Sport umieścił 11 pozycji, Eurosport - osiem, a TVP Sport - jedną.
Zobacz tabelęW zestawieniu znalazły się tylko te kanały sportowe, które monitorowane przez AGB Nielsen Media Research i których dane instytut udostępnia publicznie.
* - dane TVP Sport z 2008 roku dotyczą wyłącznie maja i
czerwca
** - dane ESPN Classic z 2009 roku dotyczą wyłącznie marca,
kwietnia, maja i czerwca. W 2008 roku stacja nie była
monitorowana.