Liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w październiku zarówno wśród wszystkich widzów, jak w grupie wiekowej 16-59 był Polsat. W grupie 16-49 nowym liderem został TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się seriale TVP oraz mecz piłki nożnej.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w październiku 2016 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem października 2015 roku zmniejszył się o 4,11 proc. i wyniósł 12,35 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Wiceliderem był TVN, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,35 proc. do 11,30 proc. Stacja ta w październiku 2015 roku była trzecia.
Z kolei na ostatnią lokatę podium spada TVP1. Jej wynik w porównaniu do października 2015 roku zmalał o 14,89 proc. do 10,46 proc.
Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,34 proc. udziału; w dół o 1,30 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 44,77 proc. w październiku 2015 roku do 42,25 proc. w październiku 2016 roku.
Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z siódmej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,66 proc., po wzroście o 10,24 proc.
Telewizja
|
Polsat i TVN liderami tygodnia. Hitami produkcje TVP, „Wiadomości” z 420 tys. widzów więcej niż „Fakty”
|
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN7 (3,52 proc.; wzrost o 10,34 proc.), TV4 (3,39 proc.; w dół o 3,42 proc.), TV Puls (3,11 proc.; + 6,14 proc.), TVP Info (2,95 proc.; - 16,43 proc. - największy w top 10) i Puls 2 (1,76 proc.; + 10,69 proc. - największy w top 10).
Udział będącego nowym liderem TVN (po awansie z miejsca drugiego) wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 14,23 proc., po wzroście o 7,72 proc. Na drugą lokatę spadł Polsat. Jego wynik w październiku br. zmniejszył się o 2,31 proc. do 13,97 proc.
Dalej uplasowała się TVP2 (7,26 proc udziału; w dół o 0,14 proc.), która wyprzedziła TVP1 (6,58 proc.; - 20,53 proc.).
W grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 3,11 pkt. proc. do 13,40 proc.).
Największą widownię w październiku 2016 roku zgromadził serial „M jak miłość”, którego odcinek z 3 października oglądało 6,65 mln widzów, co przełożyło się na 40,08 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Drugie miejsce zajęła transmisja meczu piłki nożnej Polska-Dania, którą 8 października na antenie Polsatu oglądało 6,34 mln widzów, co dało stacji 38,86 proc. udziału.
Podium uzupełnia pokazany trzy dni później mecz Polska-Armenia, który w Polsacie śledziło 6,32 mln osób (38,23 proc. udziału).
Tuż za podium znalazł się jeden z odcinków 10. sezonu „Rancza”. Produkcję tę 30 października w Jedynce śledziło 5,56 mln widzów (31,41 proc. udziału).
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełnia „Rolnik szuka żony” (5,13 mln widzów; 31,67 proc. udziału; 23 października).
Oczko niżej znalazło się „Na dobre i na złe” TVP2 (4,96 mln widzów; 31,16 proc. udziału; emisja 5 października).
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Wiadomości” TVP1, które 16 października obejrzało 4,31 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 3,52 mln widzów (emisja tego samego dnia). 3,40 mln oglądających miał „Teleexpress” Jedynki, pokazany 5 października.
W rankingu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, trzy - do Polsatu, a dwie - do TVN.
Zobacz tabelę20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.
Zobacz tabelę20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Zobacz tabelę