Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był serial „M jak miłość”, a na podium uplasowały się: „Teleexpress” i drużynowy konkurs PŚ w skokach. Wśród stacji liderem w 4+ był Polsat, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W okresie od 6 do 12 marca 2017 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 6,07 mln widzów, co przełożyło się na 36,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 11 marca obejrzało 4,50 mln widzów (38,94 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,52 mln widzów (emisja 7 marca; 8. pozycja). 3,51 mln oglądających miały pokazane pięć dni później konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 (9. pozycja).
Podium uzupełnia serial „Na dobre i na złe”, który w zeszłą środę na antenie Dwójki oglądało 4,19 mln widzów, co dało stacji 26,37 proc. udziału.
Na czwartej pozycji znalazła się transmisja z drużynowego konkursu PŚ w skokach narciarskich w Oslo. Zawody te śledziło średnio 4,18 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 36,51 proc. udziału.
Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „MasterChef Junior” (2,67 mln widzów; emisja 12 marca w TVN; 14. pozycja w zestawieniu).
Zobacz tabelęWśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 2,03 mln osób (31,11 proc. udziału).
Drugie miejsce zajął „MasterChef Junior” (1,47 mln widzów; 22,22 proc. udziału), a podium uzupełnia „Na dobre i na złe” (1,31 mln widzów; 20,73 proc. udziału).
W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „Fakty” (1,28 mln; 24,82 proc.) i „Kuchenne rewolucje” (1,27 mln; 22,37 proc.).
Zobacz tabelę20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Zobacz tabelęUdział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,46 pkt. proc. do 11,59 proc.
Drugą lokatę zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 10,50 proc., po spadku o 0,38 pkt. proc. Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji wyniósł 10,28 proc. (w dół o 0,01 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,48 proc. (w dół o 0,12 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 40,98 proc. do 41,34 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24, który awansował z miejsca szóstego (4,66 proc.; do góry o 0,81 pkt. proc.).
Duże wzrosty oglądalności odnotowały również TVP Info (+ 0,68 pkt. proc. do 3,58 proc. udziału) i Polsat News (+ 0,17 pkt. proc. do 1,30 proc. udziału).
Zobacz tabelęWśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Stacja ta zmniejszyła swój udział o 0,01 pkt. proc. do 13,85 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 13,04 proc., po wzroście udziału wynoszącym 0,51 pkt. proc.
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 0,15 pkt. proc. do 7,54 proc.) i Jedynka (+ 0,01 pkt. proc. do 6,91 proc.).
Zobacz tabelęW grupie wiekowej 16-59 nowym liderem oglądalności został Polsat (do góry o 0,50 pkt. proc. do 12,79 proc.), który wyprzedził TVN (jednak wzrost o 0,14 pkt. proc. do 12,57 proc.).
Zobacz tabelę