Polskie telewizje w lutym br. cennikowo zarobiły z reklam prawie 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki wpływów reklamowych zanotowały AXN, MTV, Viva Polska i TVP 1, a największe wzrosty – TV 4, Discovery Channel, TVN 24 i Polsat.
W lutym br. liderujący na rynku polskiej reklamy telewizyjnej Polsat zarobił z reklam (cennikowo, bez autopromocji) 10,1 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jeszcze większe wzrosty wpływów reklamowych w skali roku osiągnęły TV 4 (30,1 proc.), Discovery Channel (26,5 proc.) i TVN 24 (10,8 proc.).
Z drugiej strony przychody reklamowe AXN były o 30,2 proc. mniejsze niż w lutym ub.r., a MTV – o 26,3 proc. mniejsze. Natomiast TVP 1 zarobiła z reklam 12,2 proc. mniej niż rok wcześniej, a Viva Polska – 11 proc. mniej.
Z kolei TVN i TVP 2 zanotowały minimalne spadki cennikowych przychodów reklamowych – wynoszące odpowiednio 0,5 i 0,8 proc.
Wpływy reklamowe dzienników: „Gazeta Wyborcza” w dół, „Puls Biznesu” w górę
„Forbes” i „Claudia” mocno w górę, „Polityka” i „Newsweek” w dół
RMF FM dwa razy więcej z reklam, Radio ZET i Eska Trójmiasto w dół
Ogółem cennikowe wpływy reklamowe wszystkich stacji telewizyjnych były o 6,3 proc. niższe – zarówno wliczając w to autopromocję, jak i bez niej.
Zobacz tabelę