"Polityka" była w pierwszym kwartale bieżącego roku najpopularniejszym tygodnikiem opinii, ale jej sprzedaż - podobnie jak "Newsweeka" i szczególnie "Wprost" - znacząco się zmniejszyła w porównaniu z początkowymi miesiącami ubiegłego roku. Nowych czytelników zyskał za to "Przekrój".
"Polityka" odnotowała w pierwszym kwartale bieżącego roku średnią sprzedaż w wysokości prawie 150 tys. egzemplarzy - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednak tygodnik kupowało w tym okresie przeciętnie o 12 tys. osób mniej niż przed rokiem.
Mniejszą sprzedaż w początkowych trzech miesiącach 2008 roku zanotował również "Newsweek", który kupowało regularnie prawie 130 tys. osób. Jednak zmniejszenie grona czytelników o ponad 8 tys. w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku sprawiło, że tygodnik spadł w rankingu na trzecie miejsce. "Newsweeka" wyprzedził "Gość Niedzielny, który utrzymał sprzedaż na poziomie 132 tys. egzemplarzy.
Największy spadek zanotował natomiast "Wprost", który w I kwartale obecnego roku kupowało o prawie 21 tys. mniej osób niż przed rokiem. Znacznie zmniejszył się też dystans między tym tygodnikiem a "Przekrojem", którego sprzedaż od stycznia do marca tego roku wzrosła w porównaniu z pierwszymi miesiącami 2007 roku o prawie 11 tys egzemplarzy .
Zobacz tabelęNajpopularniejszym tygodnikiem zamieszczającym przedruki z prasy polskiej i zagranicznej pozostaje "Angora", która w pierwszym kwartale obecnego roku zyskała - w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku - ponad 6 tys. czytelników Zobacz tabelę
Tygodnik "Nie" zanotował w początkowym kwartale bieżącego roku sprzedaż o prawie 18 tys. egzemplarzy mniejszą niż w pierwszych trzech miesiącach 2007 roku, ale i tak zdecydowanie wyprzedza "Gazetę Polską". Zobacz tabelę