Przychody gotówkowe AWR Wprost, wydawcy tygodnika 'Wprost' mają wynieść 35,60 mln zł w 2010 r. wobec 35,11 mln zł w zeszłym roku, wynika z prognozy przedstawionej w czwartek przez Platformę Mediową Point Group (PMPG).
W 2011 r. przychody gotówkowe wydawcy "Wprost" mają wynieść 41,18 mln zł, a w 2013 r. wzrosnąć do 46,14 mln zł.
"Zakładamy, że wartość rynku reklamowego tygodników będzie spadać" - powiedział dyrektor generalny PMPG Marek Jakubczyk na spotkaniu z inwestorami i dziennikarzami. Dodał jednak, że "Wprost" ma zwiększać zarówno udział w tym rynku, jak i sprzedaż egzemplarzowa. Rosnąć mają też przychody z reklamy internetowej, które dziś są bardzo niskie.
PMPG zakłada, że w 2010 r. wynik EBITDA AWR Wprost wyniesie 5,73 mln zł wobec straty na tym poziomie (-4,91 mln zł) w 2009 r. W 2011 r. wynik EBITDA ma spaść do 2,86 mln zł, co będzie efektem m.in. wzmożenia działań reklamowych.
"Jeszcze w tym roku rozpoczniemy kampanię telewizyjną, w przyszłym roku będziemy prowadzili bardziej agresywne kampanie" - powiedział prezes PMPG Michał Lisiecki. W 2012 r. wynik EBITDA ma wynieść 3,92 mln zł a rok później ma to być 6,25 mln zł.
Zysk brutto AWR Wprost ma w 2010 r. ma wynieść 5,54 mln zł wobec 9,62 mln zł straty przed rokiem. W 2013 r. spółka ma mieć 5,57 mln zł zysku brutto.
Prognoza wyników AWR Wprost
Zobacz tabelę