Platforma Mediowa Point Group otrzymała koncesję dla kanału MachinaTV, który ma mieć rozrywkowy charakter. Obecnie trwają prace nadostateczną ofertą programową stacji oraz jej modelem dystrybucji iprzychodów.
- Przyznanie koncesji to zamknięcie etapu formalnego praczwiązanych z uruchomieniem kanału. Prace logistyczne i programoweposuwają się zgodnie z harmonogramem projektu - mówi Michał M.Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group. Podkreśla, żeuruchomienie kanału telewizyjnego nie jest celem samym w sobie, alejednym z elementów strategii firmy budowy silnego brandurozrywkowego w oparciu o markę "Machina" oraz budowy kompetencjiPMPG w mediach telewizyjnych.
Nad projektem uruchomienia Machina TV pracują Michał Szklarz -dyrektor strategii i rozwoju oraz Marcin Mikucki - dyrektormarketingu i dyrektor programowy. Zgodnie z przyjętym przez PMPGharmonogramem, kanał pojawi się w sieciach kablowych i naplatformach cyfrowych pod koniec IV kwartału 2009 r. lub w Ikwartale 2010 r. PMPG nie wyklucza też umieszczenia Machina TV wmultipleksach naziemnej telewizji cyfrowej. W ubiegłym roku spółkazłożyła wniosek o rezerwację częstotliwości w ramach DVB-T.
Pomimo otrzymania koncesji dla Machina TV, PMPG nadalpodtrzymuje swoje zainteresowanie nabyciem udziałów w innychstacjach. Przypomnijmy bowiem, że w sierpniu z rozmów z PMPG natemat zakupu udziałów zrezygnowała TV Puls. Jak podano wkomunikacie, spółka ma przygotowane dwa alternatywne scenariuszewejścia i rozwoju na rynku telewizyjnym - z udziałem stacjiogólnotematycznej lub wyłącznie w oparciu o kanały tematyczne.Obecnie zarząd PMPG analizuje możliwość zaangażowania się wdodatkowe stacje tematyczne obecne na polskim rynku.