W lipcu br. jedynie magazyn „CD Action” zanotował wzrost sprzedaży w segmencie pism komputerowych w stosunku do lipca ub.r. Pozostałe tytuły sprzedawały się gorzej, w szczególności „Play”, którego wynik pogorszył się ponad dwukrotnie.
Poświęconym grom komputerowym „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) zajął pierwszą lokatę w lipcowym zestawieniu ze sprzedażą ogółem na poziomie 90 502 egz. (wzrost o 9,07 proc.) - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności był „PC Format” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż w lipcu br. spadła o 13,83 proc., wynosząc ostatecznie 58 685 egz. Podium zamyka dwutygodnik „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska) ze stratą wynoszącą 9,56 proc. i wynikiem na poziomie 42 015 egz.
W stosunku do lipca 2010 roku najgorzej wypadł jednak „Play” (Ringier Axel Springer Polska) którego sprzedaż spadła aż o 58,54 proc. - do 11 057 egz. Wobec słabych wyników, wydawca tytułu zdecydował się od sierpniowego numeru przekształcić go w dwumiesięcznik (więcej na ten temat).
Oprócz „Playa” mocno spadła też sprzedaż przedostatniego w tabeli „Chipa” (Burda Media Polska), który stracił 18,31 proc. i sprzedał się w liczbie 28 964 egz.
Zobacz tabelę
W stosunku do czerwca br. spadek zanotowały tylko dwa pisma - liderujący „CD Action” (o 0,64 proc.) i „PC World” (IDG Poland; o 4,85 proc.). Najlepiej wypadł natomiast „Komputer Świat”, poprawiając swoją sprzedaż ogółem o 14,91 proc.
*- „Komputer Świat” to jedyny dwutygodnik w zestawieniu, reszta pism to miesięczniki.