W kwietniu 2014 roku liderem sprzedaży wśród magazynów komputerowych i o grach komputerowych był „PC Format”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC World”.
Średnia sprzedaż ogółem magazynu „PC Format” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2014 roku wyniosła 72 132 egz., czyli o 3,88 proc. mniej niż w kwietniu 2013 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą pozycję zajął „CD Action” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 68 284 egz., po spadku o 6,95 proc.
Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 19,27 proc. i ostatecznie wyniósł 25 848 egz.
Z kolei najwięcej stracił „PC World” (IDG Poland), który spadł z miejsca czwartego na piąte. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem o 42,72 proc. i wyniosła 12 598 egz.
Zobacz tabelę
W kwietniu 2014 roku w porównaniu do marca 2014 roku jedynym wzrostem sprzedaży ogółem (o 15,92 proc.) pochwalić się mógł „PC Format”. Z kolei najwięcej stracił „CD Action” - było to 29,73 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.