Miesięcznik „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) zamieścił przeprosiny skierowane do szefa firmy Dantex za tytuł, jaki pojawił się na okładce styczniowego numeru. - Nie było procesu, wziąłem na siebie odpowiedzialność za nieumyślny błąd - informuje portal Wirtualnemedia.pl Paweł Zielewski, redaktor naczelny miesięcznika.
„Forbes” w styczniowym numerze opublikowała rozmowę z Piotrem Wiślickim, prezesem firmy Dantex. - Uruchomił i pieniądze, i biznesowe kontakty, by pomóc w ocaleniu pamięci o polskich Żydach - praktycznie współtworzył słynne muzeum Polin - napisał we wstępniaku Paweł Zielewski.
Rozmowa ukazała się pod tytułem „Dzięki muzeum przywracamy ludziom umiejętność mówienia słowa „Żyd”". - Po raz pierwszy sprzedamy wybudowanych przez nas ponad 1000 mieszkań. Ale tego sukcesu i tak nie da się porównać z budową Muzeum Historii Żydów Polskich Polin. (…) Możliwość uczestniczenia w projekcie, który jest tak ważny dla naszej wspólnej historii Polaków i Żydów, którego efekt widziało już ponad milion ludzi ze 113 krajów, daje poczucie spełniania nieporównywalne z prowadzeniem jakiejkolwiek firmy - stwierdził Wiślicki w wywiadzie.
Na okładce magazynu ukazał się jednak inny tytuł zapowiadający rozmowę: „Moje pieniądze ocaliły pamięć o polskich Żydach”. I właśnie za ten tytuł szef „Forbesa” przeprasza w lutowym wydaniu pisma. - Jego treść (tytułu - przyp.) wyjęta z kontekstu nie jest zgodna z prawdą. Wszystkich, którzy mogli poczuć się dotknięci, przepraszam - pisze Paweł Zielewski.
- Pozwoliliśmy sobie na użycie pewnego skrótu myślowego, chcąc w możliwie atrakcyjny sposób „sprzedać” doskonałą historię i samą postać prezesa Wiślickiego. Problem w tym, że część osób - niestety - zatrzymało się na tytule i nie sięgnęło po treść świetnej rozmowy. Tego nie wzięliśmy pod uwagę. Sam tytuł bez odniesienia do treści nie jest prawdziwy. Tu nie było mowy o sprostowaniu, po prostu - jako redaktor naczelny wziąłem odpowiedzialność za błąd (nieumyślny) i przeprosiłem - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl redaktor naczelny pisma.
Z danych ZKDP wynika, że w październiku 2017 roku sprzedaż miesięcznika „Forbes” wyniosła 21 554 egz.