Internet 2009-11-01
1

Orzeźwienie Leniwego Romka

Launch nowego produktu na polskim rynku: Lemoniady Tymbark - case study.

Zobacz tabelę

SZCZEGÓŁOWY OPIS - ZAŁOŻENIA KAMPANII

Lemoniada Tymbark - wprowadzenie nowego produktu na rynek

- Charakterystyka produktu: w pełni naturalny, niezwykle prosty, który składa się z 1 cytryny wyciśniętej na 0,5 litra krystalicznie czystej wody oraz cukru trzcinowego do smaku; idealny produkt na upalne lato

- Grupa docelowa: kobiety oraz mężczyźni, wiek 16-30, wykształcenie średnie oraz wyższe, średnie oraz wyższe dochody, mieszkający głównie w miastach, potrzebujący naturalnego orzeźwienia, ugaszenia pragnienia, naturalnych składników, indywidualiści żyjący szybko, pijący w biegu

KONCEPCJA
- Koncepcja projektu została oparta na postaci Leniwego Romka - studenta przymusowo zamkniętego przez opiekuńczą mamusię w celu zdania sesji. Termin został wybrany nieprzypadkowo - przełom maja i czerwca to czas sesji egzaminacyjnych na wyższych uczelniach. Odosobnienie oraz częste orzeźwianie Lemoniadą Tymbark miały pomóc Romkowi w zdaniu egzaminów

- Losy Romka transmitowane były przez 5 dni w internetowym prime time, co dało łącznie 30 godzin emisji!

- Na rozwój wydarzeń wpływ mieli internauci rozwiązując przygotowane przez agencję quizy

- Projekt był wydarzeniem, którego jeszcze w polskim Internecie nie było!

- Teaser - zapowiedź wydarzenia, którego w polskim Internecie jeszcze nie było. Na stronie www.lemoniadatymbark.pl został umieszczony formularz do pozostawienia adresu mailowego, aby otrzymać informację o starcie właściwej kampanii. Dodatkowo licznik odliczał czas do startu właściwego eventu czyli 1 czerwca 2009 r.

- Reveal - Leniwy Romek na żywo w Internecie nw stronie www.lemoniadatymbark.pl. Kampania polegała na obserwowaniu na żywo Leniwego Romka - studenta, który zagrożony oblaniem sesji zostaje zamknięty przez swoją mamę i pod jej kontrolą miał odpowiednio przygotować się do sesji egzaminacyjnej. Odwiedzany przez gości oraz orzeźwiany Lemoniadą Tymbark był mobilizowany do nauki, co niestety, nie do końca mu wychodziło
o Internauci aktywnie uczestniczyli w życiu Romka. Mieli możliwość wpływania na jego dalsze losy i kierowania jego życiem poprzez rozwiązywanie quizów. W krytycznych momentach orzeźwiali Romka Lemoniadą Tymbark

- Możliwość komentowania na żywo sprawiała, iż Romek mógł od razu reagować na wypowiedzi internautów!

- Historia rozwijała się w niesamowitym tempie. Romek omal nie stracił swojej dziewczyny, został sklonowany przez swojego szalonego kolegę, przeszedł wojskowy trening aby dowiedzieć się co go czeka jeśli nie zda egzaminów... Po 30 godzinach fabuła przybrała nieoczekiwany koniec....

romek

DZIAŁANIA DODATKOWE
- Fun page Lemoniady (http://www.facebook.com/lemoniada), profil Romka (http://www.facebook.com/leniwyromek) i jego dziewczyny Sabiny (http://www.facebook.com/people/Sabina-Kozaczek/1789146962) na portalu społecznościowym Facebook

- Aktywność wspierana poprzez linki ze strony oraz codzienne quizy

- Konkurs dla użytkowników w trakcie eventu - najlepsze odpowiedzi w ramach quizów były nagradzane iPod'ami

- Konkurs po zakończeniu eventu - najlepsza praca na dalsze losy Romka i Sabiny została nagrodzona MacBookiem

- Youtube kanał - zarchiwizowane materiały filmowe z każdego dnia eventu na youtube.com w jakości HD: http://www.youtube.com/watch?v=IpU9ngoiLWw&feature=PlayList&p=2A3C3F8583705E06&index=0

- Flicr.com - codzienna fotorelacja zza kulis: http://www.flickr.com/photos/saatchi_digital/

- www.lemoniadatymbark.pl - po zakończeniu eventu umieszczona videorelacja z każdego dnia

- Codzienne mailowe sprawozdanie z przebiegu dnia Romka oraz zapowiedź wydarzeń dla wszystkich, którzy zostawili swoje adresy

romekee

CZAS TRWANIA AKCJI
- Pierwszy taki projekt w Polsce. 30 godzin live video transmitowanych w internetowym prime time przez 5 dni.

- Teaser: 18 - 31 maja 2009

- Reveal: 1 - 5 czerwca 2009

- Całościowy czas trwania akcji: maj- lipiec 2009

KAMPANIA BANEROWA

Kampania bannerowa została przeprowadzona na największych polskich portalachTrwała od 18 maja do 5 czerwca.

Banner do obejrzenia:
http://adserver.o2.pl/creation_test.php?SiteId=1&CreationId=30822

Rezultaty:
- 222 702 połączeń do live video streaming jednego dnia
- 25 min 20 sec średni czas spędzony przez użytkownika oglądającego przygody Romka
- 71 334 unikalnych userów na stronie w czerwcu
- 320 zadań oraz quizów przygotowanych przez agencję
- 30 godzin nadawania na żywo
- 10 764 osób zostawiło swoje maile, aby zostać poinformowanym o starcie akcji

Autor:

Więcej informacji: Saatchi&Saatchi Digital

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas