Launch nowego produktu na polskim rynku: Lemoniady Tymbark - case study.
SZCZEGÓŁOWY OPIS - ZAŁOŻENIA KAMPANII
Lemoniada Tymbark - wprowadzenie nowego produktu na rynek
- Charakterystyka produktu: w pełni naturalny, niezwykle prosty, który składa się z 1 cytryny wyciśniętej na 0,5 litra krystalicznie czystej wody oraz cukru trzcinowego do smaku; idealny produkt na upalne lato
- Grupa docelowa: kobiety oraz mężczyźni, wiek 16-30, wykształcenie średnie oraz wyższe, średnie oraz wyższe dochody, mieszkający głównie w miastach, potrzebujący naturalnego orzeźwienia, ugaszenia pragnienia, naturalnych składników, indywidualiści żyjący szybko, pijący w biegu
KONCEPCJA
- Koncepcja projektu została oparta na postaci Leniwego Romka -
studenta przymusowo zamkniętego przez opiekuńczą mamusię w celu
zdania sesji. Termin został wybrany nieprzypadkowo - przełom maja i
czerwca to czas sesji egzaminacyjnych na wyższych uczelniach.
Odosobnienie oraz częste orzeźwianie Lemoniadą Tymbark miały pomóc
Romkowi w zdaniu egzaminów
- Losy Romka transmitowane były przez 5 dni w internetowym prime time, co dało łącznie 30 godzin emisji!
- Na rozwój wydarzeń wpływ mieli internauci rozwiązując przygotowane przez agencję quizy
- Projekt był wydarzeniem, którego jeszcze w polskim Internecie nie było!
- Teaser - zapowiedź wydarzenia, którego w polskim Internecie jeszcze nie było. Na stronie www.lemoniadatymbark.pl został umieszczony formularz do pozostawienia adresu mailowego, aby otrzymać informację o starcie właściwej kampanii. Dodatkowo licznik odliczał czas do startu właściwego eventu czyli 1 czerwca 2009 r.
- Reveal - Leniwy Romek na żywo w Internecie nw stronie www.lemoniadatymbark.pl.
Kampania polegała na obserwowaniu na żywo Leniwego Romka -
studenta, który zagrożony oblaniem sesji zostaje zamknięty przez
swoją mamę i pod jej kontrolą miał odpowiednio przygotować się do
sesji egzaminacyjnej. Odwiedzany przez gości oraz orzeźwiany
Lemoniadą Tymbark był mobilizowany do nauki, co niestety, nie do
końca mu wychodziło
o Internauci aktywnie uczestniczyli w życiu Romka. Mieli możliwość
wpływania na jego dalsze losy i kierowania jego życiem poprzez
rozwiązywanie quizów. W krytycznych momentach orzeźwiali Romka
Lemoniadą Tymbark
- Możliwość komentowania na żywo sprawiała, iż Romek mógł od razu reagować na wypowiedzi internautów!
- Historia rozwijała się w niesamowitym tempie. Romek omal nie stracił swojej dziewczyny, został sklonowany przez swojego szalonego kolegę, przeszedł wojskowy trening aby dowiedzieć się co go czeka jeśli nie zda egzaminów... Po 30 godzinach fabuła przybrała nieoczekiwany koniec....
DZIAŁANIA DODATKOWE
- Fun page Lemoniady (http://www.facebook.com/lemoniada),
profil Romka (http://www.facebook.com/leniwyromek)
i jego dziewczyny Sabiny (http://www.facebook.com/people/Sabina-Kozaczek/1789146962)
na portalu społecznościowym Facebook
- Aktywność wspierana poprzez linki ze strony oraz codzienne quizy
- Konkurs dla użytkowników w trakcie eventu - najlepsze odpowiedzi w ramach quizów były nagradzane iPod'ami
- Konkurs po zakończeniu eventu - najlepsza praca na dalsze losy Romka i Sabiny została nagrodzona MacBookiem
- Youtube kanał - zarchiwizowane materiały filmowe z każdego dnia eventu na youtube.com w jakości HD: http://www.youtube.com/watch?v=IpU9ngoiLWw&feature=PlayList&p=2A3C3F8583705E06&index=0
- Flicr.com - codzienna fotorelacja zza kulis: http://www.flickr.com/photos/saatchi_digital/
- www.lemoniadatymbark.pl - po zakończeniu eventu umieszczona videorelacja z każdego dnia
- Codzienne mailowe sprawozdanie z przebiegu dnia Romka oraz zapowiedź wydarzeń dla wszystkich, którzy zostawili swoje adresy
CZAS TRWANIA AKCJI
- Pierwszy taki projekt
w Polsce. 30 godzin live video transmitowanych w internetowym prime
time przez 5 dni.
- Teaser: 18 - 31 maja 2009
- Reveal: 1 - 5 czerwca 2009
- Całościowy czas trwania akcji: maj- lipiec 2009
KAMPANIA BANEROWA
Kampania bannerowa została przeprowadzona na największych polskich portalachTrwała od 18 maja do 5 czerwca.
Banner do obejrzenia:
http://adserver.o2.pl/creation_test.php?SiteId=1&CreationId=30822
Rezultaty:
- 222 702 połączeń do live video streaming jednego dnia
- 25 min 20 sec średni czas spędzony przez użytkownika oglądającego
przygody Romka
- 71 334 unikalnych userów na stronie w czerwcu
- 320 zadań oraz quizów przygotowanych przez agencję
- 30 godzin nadawania na żywo
- 10 764 osób zostawiło swoje maile, aby zostać poinformowanym o
starcie akcji