Większość miesięczników poradnikowych zanotowało w kwietniu br. spadki sprzedaży. Na czele zestawienia niezmiennie są “Dobre Rady”, najbardziej w dół poszła sprzedaż “Kobiety i Życia”, a liderem wzrostu była “Olivia”.
Rozpowszechnianie płatne razem miesięcznika "Dobre Rady" (Burda Publishing Polska) w kwietniu 2010 roku wyniosło 508 481 egz. i była wyższe niż rok wcześniej o 4,4 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się pismo "Kobieta i Życie" (Wydawnictwo Bauer), które rozeszło się w ilości 462 580 egz., czyli zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 17 proc. Pozycję trzecią zajął „Świat Kobiety” (także Bauer) z rozpowszechnianiem płatnym razem na poziomie 446 198 egz. (spadek o 0,4 proc.).
Największy wzrost sprzedaży dotyczył zajmującej ostatnią lokatę w zestawieniu „Olivii” (Marquard Media Polska), której wynik poszedł do góry o 8,9 proc. do 243 268 egz.
Zobacz tabelę
Porównując dane z kwietnia br. do danych z marca widać, że największy wzrost rozpowszechniania płatnego razem (o 21,8 proc.) odnotował “Świat Kobiety”, zaś największy spadek dotknął miesięcznik ”Kobieta i Życie” (wyniósł on 5,5 proc.).