Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym z zeszłym tygodniu były zawody PŚ w skokach z Zakopanego, a na podium uplasowały się jeszcze „Teleexpress” i serial „M jak miłość”. Wśród stacji najwyższy udział miała TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W okresie od 16 do 22 stycznia 2017 roku, najwięcej widzów zgromadziła transmisja niedzielnego konkursu w skokach narciarskich. Indywidualne zawody z Zakopanego śledziło średnio 6,79 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 45,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Kwalifikacje do tego konkursu, transmitowane przez TVP1 dwa dni wcześniej śledziło 2,96 mln widzów (SHR na poziomie 21,34 proc.; 15. lokata wśród hitów).
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 22 stycznia obejrzało 6,36 mln widzów (43,36 proc. udziału). Była to druga najchętniej oglądana pozycja programowa w rankingu.
Z kolei najpopularniejsze „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,94 mln widzów (emisja tego samego dnia; 5. pozycja). 3,71 mln oglądających miały pokazane 18 stycznia konkurencyjne „Fakty” TVN (6. pozycja).
Trzecie miejsce zajął obyczajowy serial „M jak miłość”, który 17 stycznia na antenie Dwójki oglądało 5,89 mln widzów, co dało stacji 35,97 proc. udziału.
Oczko niżej znalazł się inny serial TVP2 - medyczna produkcja „Na dobre i na złe” (4,62 mln widzów; 28,71 proc. udziału; emisja 18 stycznia).
Zobacz tabelęWśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj niedzielny konkurs skoków w Zakopanem, który oglądało średnio 2,23 mln osób (39,42 proc. udziału).
Drugie miejsce zajął „Teleexpress” (2,05 mln widzów; 37,39 proc. udziału), a podium uzupełnia serial „M jak miłość” (1,94 mln widzów; 31,30 proc. udziału).
W czołowej piątce znajdują się jeszcze serial „Na dobre i na złe” (1,46 mln; 23,52 proc.) oraz dziennik „Fakty” (1,43 mln; 22,95 proc.).
Zobacz tabelę20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Zobacz tabelęUdział TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,58 pkt. proc. do 12,11 proc. Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie poszedł w dół o 0,07 pkt. proc. do 10,54 proc. Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji wyniósł 9,76 proc., po wzroście o 0,52 pkt. proc. Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 7,56 proc. (w dół o 1,07 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 40,01 proc. do 39,97 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (4,05 proc.; w dół o 0,43 pkt. proc.)
Zobacz tabelęWśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem był TVN, który awansował z miejsca drugiego. Stacja ta zwiększyła swój udział o 0,74 pkt. proc. do 12,50 proc. Na drugie miejsce spadł Polsat, którego wynik uplasował się na poziomie 12,20 proc., po stracie udziału wynoszącej 0,51 pkt. proc.
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (do góry o 0,22 pkt. proc. do 8,20 proc.) i Dwójka (- 0,89 pkt. proc. do 6,85 proc.).
Zobacz tabelęW grupie wiekowej 16-59 na pozycji lidera oglądalności utrzymał się Polsat (w dół o 0,16 pkt. proc. do 12 proc.).
Zobacz tabelę