Telewizja 2018-09-26
16

„Klan” stracił widzów. TVP1 wiceliderem rynku

serial serial "Klan", fot. TVP

Nowy sezon serialu „Klanu” oglądało średnio 1,08 mln osób. W porównaniu do całego poprzedniego sezonu produkcja zanotowała spadek oglądalności - zarówno widowni jak i rynkowych udziałów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Średnia widownia pierwszych szesnastu odcinków kolejnej edycji telenoweli, wyemitowanych w okresie od 3 do 24 września 2018 roku wyniosła 1,11 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 12,50 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,77 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 8,81 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja emitowana jest od poniedziałku do piątku o godz. 18.00.

Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 14 września. Śledziło go średnio 1,33 mln osób.

Spadek oglądalności nowego sezonu

Dla porównania, średnia widownia odcinków telenoweli w całym sezonie 2017/2018 wyniosła 1,64 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 14,56 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,33 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,19 proc. w grupie 16-59. „Klan” pokazywany był wówczas też od poniedziałku do piątku o godz. 17.55, ale od marca br. piątkowe emisje zastąpiła telenowela „Leśniczówka”.

Oznacza to, że nowe odcinki straciły 530 tys. oglądających. Spadły również rynkowe udziały produkcji we wszystkich analizowanych grupach wiekowych.

Z danych telemetrycznych wynika, że TVP1 w czasie emisji nowego sezonu „Klanu” zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Pierwszy wśród czterech głównych stacji telewizyjnych w tym czasie jest Polsat (12,85 proc.; „Pierwsza miłość” i początek „Wydarzeń”), trzecia - TVP2 (11,10 proc.;gł. „Panorama”), a czwarty - TVN (10,35 proc.; gł. „Szpital”).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka zajmuje miejsce trzecie.

„Klan” to polska telenowela, której fabuła została wybrana w konkursie dla telewidzów ogłoszonym przez Telewizję Polską w 1997 roku.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: Klan, TVP1

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (16) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas