Kampania wizerunkowa województwa mazowieckiego ruszy w drugiej połowie roku. Będzie ona skierowana głównie do mieszkańców Warszawy. Nowe hasło regionu to "Mazowsze - serce Polski".
Firma WYG International na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego opracowała Strategię Promocji Województwa. Ma ona sprawić, by działania z zakresu marketingu miejsca były spójne i długofalowe. - Zakres kampanii będzie uzależniony w dużej mierze od czynników ekonomicznych - podkreśla marszałek Adam Struzik. - Celowo przeprowadzenie kampanii przesunęliśmy na drugą połowę roku - dodaje.
Są to pierwsze, zakrojone na tak dużą skalę działania z zakresu promocji regionu prowadzone przez województwo mazowieckie. Część pieniędzy na przeprowadzenie kampanii ma pochodzić z UE.
Województwo postanowiło także odświeżyć dotychczasowe logo. Od teraz towarzyszyć mu będzie hasło nawiązujące do najsilniejszego atutu regionu, czyli centralnego położenia: "Mazowsze - serce Polski". Zarówno hasło, jak i logo funkcjonować będą w dwóch wersjach językowych (angielskiej i polskiej).
Wstępne projekty billboardów, które zobaczą warszawiacy i mieszkańcy Mazowsza w drugim półroczu 2009 roku, zostały opracowane przez agencję reklamy Opus B.
W ramach kampanii powstaną także dwie nowe strony internetowe poświęcone turystyce i kulturze na Mazowszu. Internauci dowiedzą się z nich nie tylko, gdzie wyjechać na weekend, ale również jakie atrakcje kulturalne czekają na nich w najbliższym czasie.
- Głęboko wierzę, że do końca tego roku uda nam się wykreować dobrze rozpoznawalną markę Mazowsza - podsumowuje Jerzy Lach, dyrektor Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego.