Internet 2016-08-13
1

Nowy algorytm Facebooka będzie eksponował wpisy bogate w informacje

Facebook po raz kolejny w ostatnim czasie zapowiedział modyfikację swojego algorytmu. Tym razem zamierza umieszczać wyżej w news feedzie te treści od wydawców, które mają dla konkretnego użytkownika większą wartość informacyjną.

Facebook kontynuuje falę modyfikacji w algorytmie news feedu. Po zmianie faworyzującej wpisy od rodziny i znajomych kosztem treści od wydawców i zapowiedzi walki z tzw. clickbaitem portal poinformował na swoim blogu, że będzie starał się dostarczać użytkownikom takie wpisy, które są dla nich najbardziej wartościowe pod względem informacji.

Jak wyjaśnia serwis każdego dnia zbiera on opinie na temat funkcjonowania news feedu od kilkudziesięciu tysięcy właścicieli kont na platformie. Na tej podstawie inżynierowie Facebooka wysnuli wniosek, że najbardziej cenione i angażujące są te treści od wydawców, które niosą przydatne dla nich informacje.

Facebook zaznacza, że w przypadku każdego z użytkowników ważne są innego rodzaju informacje, bowiem każdy ma inne zainteresowania. Dlatego nowy algorytm będzie obserwował każde konto i badał jakie wpisy są przez użytkownika najchętniej czytane, udostępniane i komentowane, i na tej podstawie umieści wyżej w news feedzie konkretne treści. Wszystko po to, by aktualności na koncie były jak najlepiej dopasowane do wymagań i oczekiwań internautów.

Facebook uspokaja przy okazji, że większość wydawców nie zauważy wielkich różnic w zasięgu ich treści, choć niektórzy mogą zaobserwować nieznaczne wzrosty lub spadki w tym zakresie.

W drugim kwartale br. Facebook miał 6,44 mld dol. przychodów, miesięcznie z serwisu korzysta na całym świecie 1,7 mld użytkowników.

Autor: ps

Więcej informacji: Facebook, news feed, algorytm

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ
<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter