Internet 2011-02-28
3

NK.pl znów przed WP, Facebook z 9,5 mln użytkowników

W grudniu ub.r. NK.pl odwiedziło więcej użytkowników niż strony Wirtualnej Polski. Zasięg Facebooka wzrósł o ponad 400 tys. real users, dzięki czemu serwis wyprzedził witryny Wikipedii.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w grudniu ub.r. strony Google odwiedziło minimalnie mniej polskich użytkowników niż miesiąc wcześniej, za to witryny Onetu – nieznacznie więcej. Oba serwisy pozostały zdecydowanymi liderami popularności: Google jako jedyne ma zasięg przekraczający 90 proc. polskiego rynku, a zasięg Onetu utrzymuje się powyżej 70 proc.

Natomiast serwis NK.pl, zapewniający prawie cały ruch grupy nasza-klasa.pl, zanotował prawie 250 tys. real users więcej niż w listopadzie. Strony Wirtualnej Polski odwiedziło za to ok. 60 tys. użytkowników mniej, przez co spadły one na trzecią pozycję. Tym samym NK.pl wróciła na drugie miejsce, które w listopadzie po raz pierwszy od dłuższego czasu straciła na rzecz WP.

O dwa miejsca w górę przesunął się YouTube, który w grudniu ub.r. odwiedziło ponad 350 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Strony Grupy Allegro.pl osiągnęły podobne wyniki jak w listopadzie i wyprzedziły witryny Gazeta.pl, które zanotowały spadek o ponad 200 tys. real users. Serwisy Interii i o2.pl odwiedziło mniej więcej tyle samo użytkowników, co miesiąc wcześniej.

Grudzień był kolejnym miesiącem z rzędu, w którym wzrósł w Polsce zasięg Facebooka – tym razem o prawie 440 tys. real users. A ponieważ strony Wikipedii odwiedziło ponad 300 tys. polskich użytkowników mniej niż w listopadzie, Facebook wyprzedził je, awansując na dziesiąte miejsce.

W drugiej dziesiątce zestawienia zwraca uwagę bardzo duży – wynoszący ponad 2 mln real users – wzrost zasięgu stron Mozilli. Z kolei witryny GG Network odwiedziło prawie 300 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, strony Polskapresse – ponad 600 tys. mniej, a serwisy Money.pl – prawie 700 tys. mniej.

Zobacz tabelę

 

W grupie witryn objętych audytem site-centric z powodu spadków popularności, o których wyżej, strony Polskapresse przesunęły się w dół o dwa miejsca, a strony Money.pl – o jedno. Dzięki temu serwisy Inforu awansowały o dwie pozycje. W drugiej dziesiątce rankingu dobreprogramy.pl zyskały prawie 200 tys. użytkowników, a strony Grupy Pf.pl – ponad 350 tys., za to serwisy Muratora straciły ok. 400 tys. real users.

Zobacz tabelę


Adres google.pl odwiedziło ponad 150 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a google.com – ponad 100 tys. mniej. Natomiast domena onet.pl straciła prawie 200 tys. real users, wskutek czego została wyprzedzona przez nk.pl, która zanotowała ok. 250 tys. użytkowników więcej.

Zobacz tabelę

 

Użytkownicy serwisów Grupy Allegro.pl, których było nieznacznie więcej niż miesiąc wcześniej, wykonali ponad 200 mln odsłon mniej. Strony Onetu zanotowały ok. 70 mln odsłon mniej, witryny Wirtualnej Polski – niecałe 20 mln mniej, a strony Grupy Spolecznosci.pl – ponad 100 mln mniej. W zestawieniu największy wzrost pod tym względem – wynoszący ponad 50 mln odsłon – osiągnęły serwisy Interii.

Zobacz tabelę


Przeciętny użytkownik stron Onetu spędził na nich w grudniu 22 minuty mniej niż w listopadzie. Za to strony Interii zyskały pod tym względem ponad 10 minut, a witryny o2.pl – 7,5 minuty. Z Wirtualnej Polski internauci korzystali średnio tak samo długo jak miesiąc wcześniej, a z serwisów Allegro.pl – ok. 8 minut krócej.

Zobacz tabelę


Wśród aplikacji Gadu-Gadu zanotowało minimalny spadek liczby użytkowników. Za to Skype – m.in. wskutek awarii tuż przed Bożym Narodzeniem – stracił w porównaniu z listopadem ok. 370 real users, przez co przesunął się na trzecie miejsce. Na drugą pozycję awansował dzięki temu Windows Media Player. Natomiast z Winampa i Ipli skorzystało po ponad 200 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej.  

Zobacz tabelę

 



* w zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych
** aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w badanym miesiącu

 

Liczebność próby: N= 15 494. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC
 

Autor: Tomasz Wojtas

Więcej informacji: NK.pl, Facebook, Megapanel PBI/Gemius, Megapanel

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas