Telewizja 2008-11-13
0

Nielsen przejmuje całość udziałów w AGB NMR

Spółka Nielsen Company przejmie od firmy WPP 50 proc. udziałów w zajmującej się telemetrią spółce AGB Nielsen Media Research i tym samym stanie się jej właścicielem w całości. To jeden z zapisów umowy o wymianie aktywów podpisanych przez oba koncerny.

WPP otrzyma od Nielsena natomiast firmy SRDS (dostawca analiz i danych o mediach dla przemysłu reklamowego), ERQ/HCI (świadczy usługi związanych z analizą skuteczności planowania i efektów kampanii w dziedzinie ochrony zdrowia) i 11 proc. udziałów w IBOPE PDM, IBOPE LA oraz IMI.Com (spółki te są częścią Grupy IBOPE, międzynarodowej firmy z siedzibą w Brazylii specjalizującej się w badaniach mediów, rynku i opinii, WPP posiada już 11 proc. udziałów w tej Grupie). Aktywa te wzbogacą Grupę Kantar, oddział WPP zajmujący się zbieraniem, analizą informacji i doradztwem.

Wymiana aktywów to konsekwencja zakupu przez WPP grupy badawczej TNS, która podobnie jak AGB Nielsen Media Reserach zajmuje się m.in. telemetrią (W Polsce TNS posiada 60 proc. udziałów w TNS OBOP). Posiadanie udziałów przez WPP zarówno w TNS, jak i w AGB Nielsen Media Reserach byłoby niezgodne z prawem antymonopolowym.

Autor: PP

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas