Dzięki obecności samochodów w transmisjach z wyścigu kolarskiego Tour de Pologne firma Fiat zyskała prawie pół miliona złotych - wynika z danych Pentagon Research. Wszystkie marki motoryzacyjne były pokazywany podczas tych relacji ponad 850 razy.
Badanie przeprowadzone przez Pentagon Research pokazuje, że Fiat zdominował w branży motoryzacyjnej promocję typu produkt placement podczas relacji z tegorocznego wyścigu kolarskiego Tour de Pologne. Logo tej firmy na samochodach technicznych towarzyszących zawodnikom było prezentowane na wizji dokładnie 643 razy - łącznie przez prawie 1,5 godziny, osiągając ekwiwalent reklamowy w wysokości 473 tys. zł.
Zdecydowanie niższe zyski promocyjne uzyskali w ten sposób inni producenci samochodów. I tak Skoda osiągnęła ekwiwalent reklamowy 49,5 tys. zł (85 ekspozycji), Kia - 36,5 tys. zł (51 ekspozycji), a Volkswagen - 22 tys. zł (38 ekspozycji). Ogółem loga firm motoryzacyjnych na samochodach technicznych były pokazywane 864 razy, a wartość reklamowa tych ekspozycji wyniosła prawie 600 tys. zł. Badanie zrealizowane przez Pentagon Research obejmuje transmisje z Tour de Pologne i poświęcone mu fragmenty programów sportowych w TVP1, TVP2, paśmie wspólnym TVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsacie, Polsacie Sport i TV4.