RMF FM było liderem rynku radiowego w I kwartale 2009 roku, deklasując konkurencję - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl. Początek 2009 roku był również udany dla radiowej Trójki - na przeciwnym biegunie Radio Zet, które zanotowało rekordowy spadek. Komentarz Kazimierza Gródka, prezesa RMF.
RMF FM było najczęściej wybieraną stacją przez mieszkańców naszego kraju w I kwartale 2009 r. - pokazuje najnowsza fala badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company. Jej udział w rynku wyniósł 25,8 proc., co oznacza, że w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku zyskała 2,5 punktu proc.
Na drugim miejscu znalazło się Radio Zet, które straciło aż 2,3 punktu proc. i jego udział spadł do 16,6 proc. Na najniższym miejscu podium uplasował się Program 1 Polskiego Radia z wynikiem na poziomie 12 proc. (spadek o 0,5 punktu proc.)
Czwarte miejsce przypadło dla Trójki Polskiego Radia, która w ciągu roku zwiększyła swój udział w rynku radiowym o 0,7 punktu proc. do 6,3 proc.
Zobacz tabelęW ciągu dnia radia RMF FM słuchało w I kwartale 2009 r. ponad 10
mln słuchaczy - pokazuje badanie Radio Track SMG/KRC A Millward
Brown Company.
Komentarz dla portalu Wirtualnemedia.pl Prezesa RMF FM
Kazimierza Gródka
Ten wynik zwyczajnie, po ludzku, mnie cieszy. RMF FM od prawie 20
lat łamie bariery. Przełomem było w pokonanie w listopadzie 1997
roku ówczesnego lidera, Programu 1 Polskiego Radia, potem
pozostawało nam już tylko, a może aż, utrzymywanie pozycji lidera.
Te 10 mln słuchaczy dziennie to kolejna pokonana bariera. Fakt, że
ponad jedna czwarta (25,8%) całego czasu słuchaniu radia w Polsce
przypada właśnie na RMF FM, to absolutny rekord nawet na skalę
europejską. Po raz kolejny okazuje się, że dobry produkt równa się
dobre rezultaty.
Z komercyjnego punktu widzenia ważne jest podkreślenie gigantycznej przewagi nad konkurencją. Mamy o 2,6 miliona więcej słuchaczy niż kolejna stacja w rankingu, to przepaść, ale i ciągła dla nas mobilizacja do dalszego działania. Ważne, że ciągle zaskakujemy i skutecznie przyciągamy do nas co raz więcej wartościowych słuchaczy. Oby tak dalej.
Legenda:
*ponadregionalne