W styczniu br. nastąpiła zmiana na pozycji lidera w segmencie kanałów dziecięcych - został nim Cartoon Network. Największy spadek oglądalności zanotował BBC CBeebies.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że nowy lider zestawienia jakim jest Cartoon Network zanotował w styczniu 2012 r. wzrost o 5,9 proc., co dało mu udział na poziomie 0,83 proc. Tymczasem Disney Channel zmniejszył swoje udziały w stosunku do roku ubiegłego o 21,4 proc. i obecnie ma 0,80 proc. rynku. Utrzymał jednak drugie miejsce. Na ostatnim miejscu podium znalazł się Disney XC, mimo spadku o 12,8 proc.
Zobacz tabelę
W grupie wiekowej 4-15 liderem także Cartoon Network, który zanotował niewielki wzrost (o 5,5 proc.). Drugie miejsce zajął Disney XD (spadek o 9,9 proc.), a trzecia lokata należała do kanału Disney Channel (spadek o 8,7 proc.).
Spośród 10 najpopularniejszych programów w stacjach dziecięcych w styczniu (w grupie 4+) pięć wyemitował Cartoon Network.
Raport top programów wszyscy 4-15
Wszystkie dane Nielsen Audience Measuremnt dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.