Prasa 2012-07-27
9

Najcenniejsze polskie gwiazdy: na czele Radwańska - Durczok, Majewski i Wojewódzki w dół

Agnieszka Radwańska, Marek Kondrat i czterech piłkarzy naszej reprezentacji to polskie gwiazdy najcenniejsze dla reklamodawców. W ciągu roku na wartości marketingowej mocno stracili Kuba Wojewódzki, Szymon Majewski, Jurek Owsiak i Kamil Durczok.

W corocznym rankingu „Forbes Polska” wartość reklamową Agnieszki Radwańskiej i Marka Kondrata oszacowano na ponad 850 tys. zł. Zdaniem magazynu tenisistka i aktor tyle mogą zażyczyć sobie za udział w kampanii reklamowej. W skali roku wycena wizerunku Radwańskiej wzrosła dwukrotnie, a Kondrata - o prawie 260 tys. zł (zobacz cały ranking z ub.r.).

Agnieszka Radwańska, notująca ostatnio najlepsze występy w karierze sportowej, właśnie podpisała umowę reklamową z firmą Amica (więcej o tym), a wcześniej promowała m.in. Ariel i Oriflame oraz brała udział w kampanii „Pij mleko będziesz wielki. Natomiast Marek Kondrat od wielu lat reklamuje ING, jednak nie występował w ostatnich spotach firmy rozgrywających się w WiFi Expressie. Zastąpili go w nich m.in. Edyta Górniak (zobacz to), Beata Tyszkiewicz (obejrzyj to) i Jacek Braciak - (zobacz to).

Cztery kolejne miejsca zajęli piłkarze reprezentacji Polski, z których trzej popularność związaną z Euro 2012 zdyskontowali reklamowo jeszcze przed turniejem. Robert Lewandowski wystąpił w kampaniach Coca-Coli i Gilette (więcej o tym), Jakub Błaszczykowski -  McDonalda (więcej na ten temat), Biedronki (razem z byłym trenerem reprezentacji Franciszkiem Smudą - zobacz jedną z tych reklam) i Bossa, a Wojciech Szczęsny - Pepsi (przeczytaj więcej i obejrzyj tę reklamę). Natomiast Przemysławowi Tytoniowi do osiągnięcia tak wysokiej wartości reklamowej wystarczyło obronienie rzutu karnego w meczu Polska - Grecja.

Wśród ludzi mediów najwyższe miejsce, siódme, zajął Tomasz Lis, którego wartość reklamowa wzrosła przez rok o 75 tys. zł. Natomiast ubiegłoroczny lider rankingu Szymon Majewski stracił na wycenie marketingowej ok. 150 tys. zł. Przy czym Majewskim od ponad roku z dużą intensywnością reklamuje PKO BP. Pierwszą dziesiątkę zamyka Kuba Wojewódzki, który jest teraz wart dla reklamodawców o 190 tys. zł mniej niż przed rokiem. Ale w tym czasie Wojewódzki reklamował Play, co będzie też robił dalej (przeczytaj więcej o nowych kampaniach).

Na 17. miejscu znalazł się Kamil Durczok, którego wartość reklamowa spadła o prawie 70 tys. zł, a na 25. - Monika Olejnik (spadek o 80 tys. zł). Aż o ok. 150 tys. zł jest teraz mniej wart marketingowo Jurek Owsiak, który w ciągu roku wystąpił w kilku reklamach sponsorów i partnerów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Przystanku Woodstock, takich jak Play czy Carslberg.

Z ludzi mediów w rankingu znaleźli się jeszcze Kinga Rusin (48. miejsce), Marcin Prokop (56. Miejsce), Dorota Wellman (59.), Martyna Wojciechowska (68.) - która od niedawna reklamuje Orange, Ewa Drzyzga (71.), Robert Makłowicz (80.) - który wiosną wystąpił w reklamie Tesco, oraz Wojciech Mann (85.) i Krzysztof Materna (96.) - reklamujący od ponad roku Kredyt Bank.

>>> Majewski i Wojewódzki najcenniejsi reklamowo - dane za 2011

>>> Tomasz Lis i Monika Olejnik mniej cenni reklamowo - dane za 2010

Zobacz tabelę

Autor: tw

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (9) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas