W tegorocznej edycji rankingu najcenniejszych marek świata Interbrand podium tworzą brandy technologiczne - Apple wyceniony na 408 mld dol., Amazon wart 249 mld dol. oraz Microsoft z wyceną 210 mld dol. Tuż za podium ląduje Google, spadek względem roku poprzedniego zanotował Facebooka.
Wszystkie marki z pierwszej dziesiątki rankingu odnotowały wzrost wartości względem poprzedniej edycji.
Najcenniejsza marka świata, Apple, zwiększyła wartość 26 proc. do poziomu 408 mld dol. Drugi Amazon wzrósł o 24 proc. do 249 mld dol., a trzeci Microsoft urósł o 27 proc. do 210 mld dol. Tuż za podium znalazł się Google, wyceniony na 196,8 mld dolarów (+19 proc. rdr.). Dziesiątkę zamyka Disney, którego wartość wzrosła o 8 proc. do ponad 44 mld dolarów.
Facebook dalej spada w rankingu najcenniejszych marek świata
Facebook, w poprzedniej edycji Interbrand na miejscu 13., w tym spadł na miejsce 15. z wyceną 36,2 mld dolarów. Instagram znalazł się na miejscu 19., jego wartość to 32 mld dolarów.
Sektor mediów platform cyfrowych reprezentują w rankingu Interbrand także YouTube (miejsce 26., wycena 20,9 mld dolarów), Netflix (36., 15 mld dolarów), Spotify (66., 9,7 mld dolarów), LinkedIn (86., 6,3 mld dolarów), Zoom (91., 5,5 mld dolarów).