W maju br. sześć tytułów z segmentu prasy motoryzacyjnej zanotowało wzrosty, a pozostała piątka dotknięta została spadkami. Liderem wśród tygodników był “Motor”, a wśród miesięczników - “Top Gear”, który jednocześnie stracił najwięcej.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że rozpowszechnianie płatne razem tygodnika "Motor" (Wydawnictwo Bauer) wyniosło w maju br. 109 214 egz., co oznacza wzrost 22,7 proc. względem maja ub.r. Zajmujący drugie miejsce wśród tygodników "Auto Świat" (Axel Springer Polska) miał z kolei wynik na poziomie 97 156 egz. (spadek o 7 proc.).
Trzeci najpopularniejszy tytuł motoryzacyjny i jednocześnie najchętniej kupowany miesięcznik o tej tematyce, czyli “Top Gear” (Grupa Burda) w maju odnotował rozpowszechnienie płatne razem wynoszące 60 565 egz. Oznacza to spadek o 24,5 proc. - największy w zestawieniu miesięczników motoryzacyjnych.
Drugie miejsce wśród miesięczników zajął “Auto Świat Poradnik” (Axel Springer Polska) z wynikiem wynoszącym 46 744 egz. (wzrost o 2,9 proc.), a trzeci był “Auto Motor i Sport” (Motor Presse Polska), którego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 32 557 egz. (był to największy wzrost w zestawieniu - o 7,88 proc.).
Zobacz tabelę
Porównując dane z maja do danych z kwietnia widać, że największy wzrost wśród miesięczników motoryzacyjnych zanotował “Auto Świat Poradnik”, a największy spadek - “Auto Motor i Sport”