W zeszłym tygodniu TVP1 odnotowała największy spadek udziałów, ale nadal była liderem rynku w obu grupach wiekowych. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Liderem rynku telewizyjnego w okresie od 18 do 24 czerwca br. nadal była TVP1. Jednak jej udział spadł o aż 4,78 pkt. proc. do 18,03 proc. - wynika z danych w Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansował Polsat, którego udział w rynku wzrósł o 1,65 pkt. proc. do 13,25 proc.
TVP2 spadła w rankingu na trzecią pozycję po spadku udziałów o aż 2,43 pkt. proc. do 12,55 proc.(pomimo transmisji meczy EURO 2012). Z kolei na czwartej pozycji znalazła się TVN (11,58 proc., po wzroście o 1,67 pkt. proc.).
Spadek tygodniowych udziałów stacji TVP, a zysk - komercyjnych wynika z powodu mniejszej ilości transmitowanych meczy EURO 2012. W dodatku mecze te nie cieszyły się już aż tak wysoką oglądalnością, jak te w tygodniu od 11 do 17 czerwca br.
Zobacz tabelę
Także i w grupie 16-49 na pozycji lidera utrzymała się TVP1, która jednak straciła tutaj aż 5,56 pkt. proc. do 16,24 proc. udziału, a na drugą pozycję awansował Polsat (14,37 proc., po wzroście o 1,95 pkt. proc.).Na podium uplasowała się jeszcze TVN (11,55 proc., wzrost o aż 2,17 pkt. proc.).
Zobacz tabelę
Największą popularnością w zeszłym tygodniu cieszył się mecz “Niemcy-Grecja”. W TVP1 oglądało go 7,58 mln widzów.
15 najlepiej oglądanych programów w dniach 18-24.06.2012
15 najlepiej oglądanych programów w grupie 16-49 w dniach 18-24.06.2012