Telewizja 2024-08-15
28

Młodzi ludzie odwracają się od telewizji. Pokazuje to raport regulatora

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Po raz pierwszy poniżej 50 proc. spadł udział młodych Brytyjczyków, którzy przynajmniej raz w tygodniu oglądają telewizję – pokazuje raport regulatora rynku telekomunikacyjnego Ofcom.

W najnowszym badaniu brytyjskiego Ofcomu, dotyczącego konsumpcji mediów w różnych grupach wiekowych, widoczne jest coraz niższe zainteresowanie telewizją wśród młodych osób.

Tylko 48 proc. Brytyjczyków w grupie wiekowej od 16 do 24 lat ogląda telewizje przynajmniej raz w tygodniu. To mocny spadek obserwowany w ostatnich latach. Jeszcze w 2018 roku ponad trzy czwarte (76 proc.) młodzieży zaglądała do telewizji. Zmieniło się to wraz z rosnącą popularnością platform cyfrowych, głównie TikToka i YouTube’a – wskazano w raporcie Ofcomu.

Młodzież, która jednak zasiada przed ekranem telewizora, poświęca tej czynności 33 minuty dziennie. Dla porównania - średnio godzinę dłużej nastolatki spędzają w aplikacjach i platformach z wideo.

Zobacz: Fatalne prognozy dla telewizji. Stacje naziemne i satelitarne tylko w SD?

Telewizja nie przyciąga młodzieży

Negatywny dla telewizji trend widać też w jeszcze młodszych grupach wiekowych. Tylko 55 proc. dzieci w wieku od 4 do 15 lat będzie oglądać telewizję raz w tygodniu, podczas gdy w 2018 roku odsetek ten wynosił 81 proc. - opisuje Ofcom.

– Generacje Z i Alpha są przyzwyczajone do streamingu, a nie przerzucania kanałów telewizyjnych. Pragną elastyczności i błyskawicznego wyboru, a to oferują usługi na żądanie. Spędzają ponad trzy godziny dziennie na oglądaniu wideo, ale tylko 20 minut telewizji na żywo – analizuje Ian Macrae, dyrektor Ofcom ds. badań rynkowych.

Analiza wskazuje, że telewizja jest dziś w stanie przyciągnąć młodego widza niemal jedynie wydarzeniami sportowymi transmitowanymi na żywo. Dobrym przykładem jest mecz finałowy Euro 2024, rozegrany pomiędzy Anglią i Hiszpanią. Przyciągnął przed telewizory aż 15,1 mln widzów.  

Telewizja to podstawowe medium seniorów - aż 95 proc. osób w wieku powyżej 65 lat nadal ogląda ją regularnie. 

Autor: jd

Więcej informacji: telewizja, Ofcom

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (28) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas