Radio 2019-06-25
2

Milion złotych na wyborczy fundusz PiS od zatrudnionych w spółka Skarbu Państwa. 82 967 zł od osób związanych z Polskim Radiem

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Przynajmniej milion złotych na fundusz wyborczy PiS przekazali w zeszłym roku zatrudnieni w zarządach oraz radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa - podała „Gazeta Wyborcza”. Wśród nich znalazły się osoby pracujące w kierownictwie Polskiego Radia - w sumie, licząc z lokalnymi stacjami PR przekazały one na kampanię PiS 82 967 zł.

Państwowa Komisja Wyborcza przekazała „Gazecie Wyborczej” dane dotyczące wpływów na fundusze wyborcze poszczególnych partii, jakie przekazały osoby fizyczne pracujące w zarządach lub radach nadzorczych SPP w 2018 roku.

Jedna osoba mogła przekazać maksymalnie 31,5 tys. złotych. Łącznie redakcja dziennika znalazła ok. 150 osób, które były zatrudnione w spółkach SP, a które wpłaciły kwoty na rzecz funduszu wspierającego kampanie wyborcze PiS. Łącznie przekazały one ok. milion złotych na kampanię PiS, cały fundusz to kwota ok. 37 mln złotych.

Z listy opublikowanej przez „GW” wynika, że najwięcej wpłacił Grzegorz Ksepka, p.o. prezesa Energi (31,5 tys. zł), Krzysztof Kurt - wiceprezes Energi Wytwarzanie przekazał 31 500 zł, 25 tys. zł przekazała Alicja Klimiuk, była p.o. prezesa Energi (obecnie prezes Energa Operator), a Ewa Rzymkowska - członkini rady nadzorczej Energi Obrót, radna Kutna, pracownica Kancelarii Prezydenta - 20 620 zł. Zdecydowanie najwięcej, bo łącznie ok. 300 tys. zł wpłaciły osoby związane z Energą lub jej spółkami-córkami.

Fundatorami kampanii PiS byli managerowie takich spółek jak Orlen, KGHM, Enea, PGNiG, Poczta Polska czy PGE Polska Grupa Energetyczna. Wśród nich ze spółek mediów publicznych policzono, że osoby z zarządów lub rad nadzorczych Polskiego Radia (liczone wspólnie z lokalnymi stacjami) wpłaciły na ten cel 82 967 zł.           

Poprosiliśmy Polskie Radio o komentarz w tej sprawie.  

- W 2018 roku Polskie Radio S.A. nie przekazało pieniędzy na fundusz wyborczy Prawa i Sprawiedliwości ani innej partii - przekazała nam tylko Ewelina Steczkowska, p.o. rzecznika prasowego Polskiego Radia.

W ub.r. wpływy Polskiego Radia z abonamentu rtv wzrosły o 20,3 proc. do 186,3 mln zł, a z reklam i sponsoringu - o 12,1 proc. do 67,77 mln zł. Dodatkowo publiczny nadawca dostał 46,5 mln zł rekompensaty abonamentowej z budżetu państwa. Szacunkowo osiągnął 18,5 mln zł zysku netto.

Autor: NB

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas