Merlin Group podpisała z Krypto Jam umowę dotyczącą uruchomienia w jej sklepach internetowych Merlin.pl, Topmall.ua i CDP.pl programu lojalnościowego mLoyalty opartego na technologii blockchain. Otrzyma za to od Krypto Jam 5 mln zł.
- Celem umowy jest przeprowadzenie przez Krypto Jam lub spółki zależne oferty tokenów użytkowych, które zostaną wykorzystane w zdecentralizowanym programie lojalnościowym opartym na technologii Blockchain, jako środek wymiany wykorzystywany na platformach internetowych sklepów prowadzonych przez Merlin Group - poinformowała Merlin Group w komunikacie giełdowym.
Dodała, że Krypto Jam za przygotowanie i wdrożenie programu lojalnościowego mLoyalty zapłaci na rzecz Merlin Group 5 mln zł. Program ma zostać uruchomiony najpóźniej w pierwszym kwartale 2019 roku. Dodano, że wcześniej zostanie opublikowany dokument white paper ze szczegółami o działaniu programu mLoyalty i parametrach emisji tokenów użytkowych.
Współpraca z Krypto Jam wywindowała kurs Merlin Group
Do Merlin Group należą obecnie sklepy internetowe Merlin.pl, Topmall.ua i CDP.pl. W pierwszym kwartale br. firma zanotowała 10 mln zł wpływów ze sprzedaży i 3,5 mln zł straty netto, podczas gdy rok wcześniej miała 7,03 mln wpływów i 3,3 mln zł straty.
Na początku sierpnia br. Merlin Group zawarła przedwstępną umowę kupna 100 proc. udziałów spółki Profit M, do której należą sklepy internetowe Nieprzeczytane.pl, Profit24.pl, Mestro.pl i Smarkacz.pl oraz dwie księgarnie stacjonarne. Kwota transakcji to 17,4 mln zł.
Współpracę z Krypto Jam przy programie lojalnościowym zapowiedziano na początku lipca. Od połowy lipca giełdowy kurs Merlin Group wzrósł z 17 groszy do nawet 1,53 zł. W czwartek na końcu sesji za akcję spółki płacono 95 groszy, co dawało kapitalizację wynoszącą 85,29 mln zł.