W listopadzie ub.r. zasięg Facebooka w Polsce wzrósł o prawie 500 tys. użytkowników, a zasięg NK.pl spadł o ok. 300 tys. Ten drugi serwis wyprzedziła Wirtualna Polska.
Serwisy Google w listopadzie 2010 roku odwiedziło o ponad 200 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej (więcej na ten temat), przez co ich zasięg spadł o 0,82 punktu procentowego – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Kolejne w zestawieniu strony Onet.pl zanotowały podobne wyniki jak w październiku.
Natomiast serwisy Wirtualnej Polski odwiedziło niecałe 100 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. A ponieważ ok. 300 tys. real users straciła w porównaniu do października NK.pl, WP zdołała ją wyprzedzić, awansując na trzecie miejsce.
Witryny Gazeta.pl zanotowały ok. 100 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a YouTube i strony Interia.pl– po ok. 300 tys. więcej. Z kolei Facebook zyskał prawie 500 tys. real users w Polsce.
Zobacz tabelę
Wśród witryn objętych audytem site-centric strony Polskapresse odwiedziło prawie 500 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu wyprzedziły one serwisy Ringier Axel Springer Polska. Przy czym te drugie też zanotowały wzrost zasięgu – o ponad 300 tys. real users. Natomiast strony Money.pl zanotowały ok. 850 tys. użytkowników więcej i wyprzedziły witryny Inforu.
Polscy internauci w listopadzie ub.r. rzadziej odwiedzali google.pl, a częściej google.com. Ta pierwsza domena zanotowała prawie 250 tys. użytkowników mniej, a ta druga – ponad 200 tys. więcej.
Serwisy Allegro.pl zanotowały ok. 350 mln odsłon więcej niż miesiąc wcześniej (przy wzroście liczby użytkowników o ok. 80 tys.). Kolejne grupy stron też osiągnęły nieznacznie lepsze wyniki.
Listopad to kolejny miesiąc z rzędu, w którym użytkownicy czołowych polskich portali spędzali w nich więcej czasu. Przeciętny użytkownik Onet.pl korzystał z tego serwisu ok. 13 minut dłużej niż w październiku. Podobny wzrost zanotowała Wirtualna Polska, natomiast jeszcze większy – wynoszący ok. 25 minut – Allegro.pl.
Gadu-Gadu, Skype, Winamp i Ipla zanotowały podobne wyniki jak miesiąc wcześniej. Natomiast Windows Media Player zyskał ponad 100 tys. użytkowników.
* w zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych
** aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w badanym miesiącu
Liczebność próby: N= 15 031. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.