W marcu br. Facebooka i YouTube’a odwiedziło nieco mniej polskich internautów niż we wcześniejszych miesiącach. Duże spadki odwiedzialności zanotowały serwisy Allegro i o2, a liczba użytkowników NK.pl ustabilizowała się na poziomie 8 mln.
Według badania Megapanel PBI/Gemius, w marcu br. Facebook miał 190 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, kiedy portal odwiedziło rekordowo dużo polskich internautów. Przy czym w skali roku serwis zyskał 750 tys. real users. Natomiast YouTube miał 25 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej i 255 tys. mniej niż rok wcześniej.
Strony Google odwiedziło w marcu 17,27 mln polskich użytkowników, czyli minimalnie więcej niż miesiąc wcześniej, ale o ponad 100 tys. mniej niż w marcu ub.r.
Zobacz tabelę
Wśród największych portali horyzontalnych Grupa Onet straciła w skali roku 90 tys. real users, a Grupa WP i Orange - 125 tys, za to Grupa Gazeta.pl i Grupa Interia.pl zanotowały minimalnie więcej użytkowników niż przed rokiem. Natomiast strony Allegro odwiedziło 375 tys. użytkowników mniej, a witryny o2 - 710 tys. mniej niż w marcu ub.r.
Adres google.pl odwiedziło 160 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej, a google.com - 220 tys. mniej. Onet.pl zanotował minimalny spadek, wp.pl zyskała 75 tys. real users, a allegro.pl straciło 250 tys,
Strony Grupy Allegro zanotowały aż 960 mln odsłon mniej niż w marcu ub.r., a witryny Grupy Onet - 125 mln mniej. Grupa WP i Orange straciła 27 mln odsłon, za to Grupa Interia.pl zyskała ich 50 mln.
Ze stron Grupy Onet przeciętny użytkownik korzystał przez 17 minut dłużej niż przed rokiem, a z serwisów WP i Orange - 19 minut dłużej. Za to witryny Grupy Allegro straciły pod tym względem 9 minut, a strony Grupy TVN - aż 48 minut.
Zobacz tabelę
Windows Media Player zanotował 260 tys. uruchomień więcej niż miesiąc wcześniej. Skype stracił 50 tys. uruchomień, a GG - 95 tys. Za to Winamp i Ipla zanotowały niewielkie wzrosty. W marcu ub.r. dopiero wprowadzano pomiar aplikacji na podstawie liczby uruchomień, dlatego porównywanie wyników nie jest miarodajne.
* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.
Liczebność próby: N=9 352. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.