Najchętniej oglądaną stacją w marcu br. pozostała Jedynka, ale zanotowała ona największy spadek - straciła też Dwójka. Liderem wzrostu był Polsat - minimalnie do góry też TVN, która jednocześnie była najlepsza w grupie 16-49.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl, udział w rynku liderującej Jedynki w marcu br. spadł o 3,66 pkt. proc. względem marca 2011 roku i wyniósł 15,89 proc. Na drugim miejscu utrzymała się TVN. Zanotowała ona nieduży wzrost (0,04 pkt. proc), co zaowocowało wynikiem na poziomie 15,48 proc.
Na podium znalazła się też stacja Polsat, której udział wzrósł o 0,33 pkt. proc. do 15,09 proc. Spadek wynoszący 1,15 pkt. proc., zanotowała z kolei Dwójka, której udział wyniósł 12,68 proc.
Zajmująca siódmą pozycję ogólnorozrywkowa TV4 zanotowała wzrost (o 0,08 pkt. proc.), zyskały też kolejne w rankingu TVN7 i TV Puls (odpowiednio 0,52 pkt. proc. i 0,34 pkt. proc.).
Zobacz tabelę
W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał TVN z udziałem w marcu br. na poziomie 16,94 proc. po spadku o 0,18 pkt. proc. Na drugim miejscu pozostał Polsat (16,83 proc., spadek o 0,09 pkt. proc.). Kolejne pozycję zajęły: TVP1 (12,36 proc., spadek o 3 proc.) i TVP2 (10,52 proc., spadek o 2,19 pkt. proc.).
Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach liderem także był TVN z wynikiem na poziomie 19,08 proc. po spadku o 0,39 pkt. proc. przed Polsatem (15,16 proc., -0,28 pkt. proc.) i Jedynką (10,17 proc.; - 2,55 pkt. proc.).
Największą widownię w telewizji w marcu br. miał nadawany w TVP2 serial “M jak miłość”, którego najchętniej oglądany odcinek zgromadził 7,84 mln widzów. Hitem TVP1 był serial “Ranczo” (7,26 mln oglądających), najwięcej widzów w Polsacie miał show “Tylko muzyka” (3,94 mln), a w TVN - “Fakty” (5,07 mln).
Zobacz tabelę