Dla blisko 80 procent konsumentów, którzy w ostatnim czasie kupili komputer lub komputerowe akcesoria, ważnym lub bardzo ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie była nazwa marki.
Z badania przeprowadzonego przez firmę Ad-ology Research wynika, że coraz większy wpływ na kupujących ma również internet. Większość respondentów przyznała, że wpływ miała na nich strona internetowa producenta (74,5 procenta) oraz umieszczone w sieci recenzje produktów (68,2 procenta) - informuje serwis New Business Hunter.
Wyższy odsetek badanych woli także kupować wspomniane produkty przez internet w porównaniu z innymi badanymi kategoriami sprzedaży. Niecałe 40 procent kupujących komputery woli kupować właśnie online, a odsetek ten wyniósł prawie 60 procent w przypadku osób w wieku od 35 do 44 lat.
W tej grupie wiekowej zaobserwowano też sporo wyższy wskaźnik wpływu serwisów społecznościowych i treści tworzonych przez innych konsumentów: blisko 84 procent respondentów przyznało, że miały one jakiś lub znaczący wpływ na podjętą przez nich decyzję zakupową.
źródło: New Business Hunter