Pod koniec ub.r. GoldenLine odwiedziało prawie 2 mln internautów miesięcznie, dzięki czemu serwis zbliżył się do swojej rekordowej popularności. Z kolei LinkedIn osiągnął najwyższy jak dotąd zasięg wynoszący 1-1,2 mln polskich użytkowników.
W listopadzie ub.r. GoldenLine odwiedziło 1,97 mln użytkowników, 9,2 proc. wszystkich polskich internautów. Było to o 391,1 tys. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 24,7 proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
W ub.r. po sporych wzrostach serwis zbliżył się do poziomu 2 mln odwiedzających miesięcznie. W każdym miesiącu notował ich od 1,49 do 1,97 mln, podczas gdy w drugiej połowie 2013 roku było to 1,37-1,58 mln.
Rekordową odwiedzalność GoldenLine osiągnął jak dotąd w pierwszych miesiącach 2013 roku - miał wtedy po 2,07-2,32 mln użytkowników, co dawało 10,6-12 proc. zasięgu. Z kolei w 2012 roku notował miesięcznie od 1,79 do 2,18 mln użytkowników
>>> Jacy polscy internauci odwiedzają GoldenLine, a jacy LinkedIn?
GoldenLine, tak samo jak LinkedIn, nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric, w związku z czym nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają użytkownicy w każdym z tych serwisów.
Zobacz tabelę
Z kolei LinkedIn w ostatnich latach notował systematyczne wzrosty liczby polskich odwiedzających. Pierwszy raz poziom 500 tys. użytkowników przekroczył w maju 2012 roku i w kolejnych miesiącach tamtego roku miał od 515,9 do 596,2 tys. użytkowników, co dawało 2,6-3,1 proc. zasięgu.
W 2013 roku serwis odwiedzało już od 677,7 do 910,2 tys. polskich internautów miesięcznie (zazwyczaj ok. 800 tys.). W kolejnych miesiącach było to o 211-440 tys. więcej niż przed rokiem (to od 35 do 93 proc. w górę).
Pierwszy raz pułap miliona polskich odwiedzających LinkedIn osiągnął w marcu ub.r., a od sierpnia jego zasięg ustabilizował się na tym poziomie, w październiku i listopadzie wynosząc rekordowe 1,17 i 1,25 mln użytkowników.
W kolejnych miesiącach ub.r. serwis notował zazwyczaj od 136 do 418 tys. odwiedzających więcej niż rok wcześniej (to wzrosty o 17-50 proc.).
Zobacz tabelę
GoldenLine i LinkedIn to zdecydowanie najpopularniejsze serwisy społecznościowe dotyczące pracy i kariery. Kolejna taka strona - Profeo.pl (należącą do Grupy Pracuj) - w listopadzie ub.r. zanotowała 135,2 tys. użytkowników i 641,8 tys. odsłon krajowych.