Co czwarty widz wybierał w piątkowe wieczory amerykańską produkcję kostiumową "Imperium", którą emitowała przez minione trzy tygodnie telewizyjna Jedynka.
Średnia oglądalność sześcioodcinkowego serialu wyniosła 3,12 mln osób przy udziałach w rynku na poziomie 24,09 proc. w grupie wszystkich widzów i 21,59 proc. w grupie wiekowej 16-49 lat - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Zobacz tabelęW czasie emisji serialu (piątki 20:20 - 22:00) nadająca go TVP1 była liderem pasma. Na drugim miejscu znalazł się Polsat z widownią wynoszącą 3,05 mln osób, który emitował mecze Ligi Światowej siatkarzy oraz filmy. Trzeci był TVN (2,13 mln; filmy w Superkinie), natomiast czwarta - TVP2 (1,53 mln; m.in. "Podróże z żartem". "Promenada gwiazd" oraz "Hity na czasie").
Zobacz tabelę"Imperium" przyciągało przed ekrany głównie kobiety, widzów powyżej 35. roku życia, mieszkańców wsi oraz najmniejszych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Zobacz tabelęKostiumowy serial "Imperium" opowiadał o trzech władcach Rzymu: Juliuszu Cezarze, cesarzu Auguście i Neronie. W porze jego emisji (piątki 20.20) TVP1 nadawać będzie od 20 lipca filmy fabularne o podobnej tematyce.