Prasa 2012-10-18
25

Koniec drukowanego "Newsweeka"

Ostatnie drukowane wydanie renomowanego amerykańskiego tygodnika "Newsweek", który w przyszłym roku będzie miał 80 lat, trafi na rynek 31 grudnia 2012 roku. Później "Newsweek" będzie dostępny już tylko w wersji cyfrowej.

Od 2013 roku amerykański Newsweek przenosi się całkowicie do formatu cyfrowego. Nowy międzynarodowy serwis pod nazwą Newsweek Global nie zmieni treści znanych z dotychczasowej drukowanej wersji - będzie koncentrował się wokół najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata, opatrzonych eksperckim komentarzem i opinią.

Serwis Newsweek Global chce natomiast skoncentrować się na zaznajomionej z nowymi technologiami publiczności, która wiadomości o świecie czerpie za pośrednictwem Internetu oraz urządzeń mobilnych. Treści Newsweek Global będą dostępne po wykupieniu abonamentu, z wybranymi artykułami dostępnymi, podobnie jak do tej pory, na serwisie The Daily Beast.

- To bardzo trudny moment dla nas wszystkich, którzy kochamy romantyzm papieru i wyjątkowe koleżeństwo podczas gorączkowych godzin w piątki przed zamknięciem numeru. Jednak jeśli chcemy utrzymać poziom dziennikarstwa, który daje poczucie sensu naszej pracy, musimy przejść do cyfrowej przyszłości. - pisze Tina Brown, naczelna Newsweek USA.

 >>> Okładki, pozwy i pierwsza liga - Tomasz Lis o „Newsweeku”

Fakt, że amerykański Newsweek przenosi się na format cyfrowy nie wpływa na papierowe wydanie Newsweek Polska, które będzie ukazywało się bez zmian.

- Decyzja amerykańskiego wydawcy o rezygnacji z wersji drukowanej nie ma absolutnie żadnego wpływu na tygodnik Newsweek Polska. Tytuł, wydawany w Polsce od ponad 11 lat, ma bardzo mocną pozycję na rynku, cieszy się uznaniem czytelników i zainteresowaniem reklamodawców - mówi Anna Gancarz-Luboń, rzecznik prasowy Ringier Axel Springer Polska.

>>> „Newsweek” wyprzedził „Uważam Rze”, tracą „Przekrój" i „Wprost”

Z danych ZKDP wynika, że w lipcu średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” wyniosła 129 490 egz. (więcej na ten temat).

Autor: pp

Więcej informacji: Newsweek, Tina Brown

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (25) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter