W styczniu br. wśród kanałów filmowych na pozycję lidera awansowały TVP Seriale. Największym wzrostem pochwalić się mógł kanał Cinemax, zaś najwięcej stracił CBS Action, powstały z przekształcenia Zone Romantiki. Tuż za podium znalazła się ATM Rozrywka.
W styczniu 2013 roku w zestawieniu kanałów filmowych na pozycję lidera (z miejsca drugiego) awansowała stacja TVP Seriale, której udział wzrósł o 54,9 proc. do 0,86 proc. Z kolei z pozycji lidera na drugie miejsce spadł kanał AXN, którego udział jednak wzrósł o 4,6 proc. i uplasował się na poziomie 0,83 proc. Ostatnie miejsce podium należało do kanału Kino Polska. Stacja ta w analizowanym miesiącu zwiększyła swój wynik o 70 proc. do poziomu 0,79 proc.
Tuż za podium uplasowała się nadająca od lutego ub.r. stacja ATM Rozrywka, której udział w styczniu br. wyniósł 0,65 proc. Kanał ten tak wysoki wynik zanotował dlatego, iż obecnie można go oglądać na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.
Największy wzrost oglądalności, wynoszący aż 215,4 proc., w ubiegłym miesiącu zanotował Cinemax. Miał on jednak tylko 0,04 proc. udziału i znalazł się w zestawieniu na trzecim miejscu od końca.
Z kolei największym spadkiem dotknięty został emitujący seriale sensacyjne i sci-fi kanał CBS Action, którego udział zmalał aż o 75,7 proc. i wyniósł 0,03 proc. Stacja ta w rankingu spadła na miejsce ostatnie. Do końca listopada ub.r. kanał ten nazywał się Zone Romantica i nadawał on telenowele (więcej na ten temat).
Zobacz tabelę
Także i w grupie wiekowej 16-49 w styczniu br. na pozycję lidera oglądalności awansowały TVP Seriale z udziałem na poziomie 1,07 proc. (po wzroście o 58,6 proc.). Drugie miejsce zajął tutaj kanał AXN (1,02 proc. udziału, + o 2,3 proc.), a trzecie - Kino Polska (0,85 proc.; + 59,3 proc.).
W tej grupie najwięcej zyskał kanał Cinemax2, którego udział zwiększył się tutaj aż o 381,8 proc. Z kolei największym spadkiem i tutaj dotknięta została telewizja CBS Action - było to 62,8 proc.
Zobacz tabelę
Największą widownię w kanałach filmowych w styczniu 2013 roku osiągnął film „Znachor”, który na antenie Kino Polska obejrzało aż 528 tys. widzów. Do zestawienia dwa razy trafił serial „Czterej pancerni i pies” - znalazła się w nim jedna emisja z Kino Polska i jedna z TVP Seriale. W rankingu top 10 najwięcej, bo cztery pozycje, zajęły programy wyemitowane przez AXN. Po trzy miejsca należały do pozycji z kanałów Kino Polska oraz TVP Seriale.
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.