W styczniu br. pozycja lidera oglądalności w całym rynku należała do TVP1, a wszystkie stacje z czołowej czwórki odnotowały spadki udziałów w rynku. W grupie komercyjnej najlepszy był Polsat. Największą widownię zgromadził tradycyjnie serial „M jak miłość”.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w styczniu 2015 roku należało do TVP1. Udział tego kanału względem stycznia 2014 roku zmniejszył się o 4,73 proc. i wyniósł 13,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 3,16 proc. do 11,34 proc.
Na ostatniej lokacie podium uplasował się TVN. Jego wynik to 10,09 proc., po spadku o 10,87 proc. - największym w spośród czterech głównych stacji. Natomiast czwarte miejsce zajęła TVP2 (9,58 proc.; w dół o 3,52 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 46,71 proc. w styczniu 2014 roku do 44,11 proc. w styczniu 2015 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN7, którego udział, po wzroście o 3,94 proc., wyniósł 3,43 proc. Oczko niżej znalazł się konkurencyjny kanał TV Puls (3,17 proc.; wzrost o 3,26 proc.). Kolejna stacja w rankingu to TVP Info, która awansowała z miejsca dziewiątego. Jej wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu - bowiem o 48,11 proc. do 3,14 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała do Polsatu, którego udział wyniósł tutaj 13,36 proc., po wzroście o 0,68 proc. Spadek z kolei zanotował będący na drugim miejscu TVN. Jego wynik zmniejszył się o 2,81 proc. do 11,78 proc.
Ostatnią lokatę podium zajęła TVP1 (9,10 proc udziału; spadek o 8,54 proc.). Natomiast czwarta lokata przypadła siostrzanej TVP2 (8,57 proc., do góry o 0,12 proc.).
W grupie 16-49 tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazła się TV Puls, notująca tutaj wzrost o 5,78 proc. do 3,66 proc.
Zobacz tabelę
- 1
- 2