Internet 2007-08-16
0

Internauci przeznaczają większość czasu na treści

Użytkownicy Internetu przeznaczają blisko połowę swojego czasu online na przeglądanie różnego rodzaju treści - wynika z badania przeprowadzonego przez Nielsen/Net Ratings na zlecenie Online Publishers Association (OPA).

Opracowywany przez OPA wskaźnik o nazwie 'Internet Activity Index' bada czas przeznaczany przez internautów na e-commerce, komunikację, treści oraz wyszukiwanie.

OPA definiuje treści jako strony internetowe i aplikacje, które są zaprojektowane głównie do dostarczania informacji i rozrywki. Jako przykład wskazano tu na serwisy typu CNN.com, ESPN.com, Windows Media Player i MapQuest.

W 2003 roku internauci najwięcej czasu online przeznaczali kolejno na: komunikację (46 procent), treści (34 procent), e-commerce (16 procent) i wyszukiwanie (3 procent). Po czterech latach nastąpiła znacząca zmiana: najpopularniejsze dla użytkowników stały się treści (47 procent przeznaczanego czasu), wyprzedzając komunikację (33 procent), e-commerce (15 procent) i wyszukiwanie (5 procent).

OPA jako główną przyczynę zmiany preferencji internautów w kierunku różnego rodzaju treści wskazuje m.in. na rosnącą popularność serwisów społecznościowych i wideo online, czy też czytanie przez użytkowników newsów w Internecie zamiast w gazetach.

Autor:

Więcej informacji: internauci

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas