W II kwartale 2011 roku w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) sprzedano 22,1 miliona komputerów.
To o 8,9 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2010 (24,3 mln) - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Spadek o 20,9 proc. odnotowano w Europie Zachodniej, za to lepsze od oczekiwań wyniki zanotowano w Europie Środkowo-Wschodniej (w tym w Polsce) oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce, gdzie sprzedaż wzrosła odpowiednio o 11,4 proc. i 12,2 proc.
Pozycję lidera sprzedaży pecetów w regionie EMEA utrzymał Hewlett-Packard, wyprzedzając kolejno firmy Acer, Dell, Asus, Lenovo, Samsung, Apple, Toshiba, Sony i Fujitsu.
Czołowa piątka sprzedawców komputerów w regionie EMEA w II kw. 2011 r. (000 sztuk)
Zobacz tabelę