Internet 2013-08-01
0

Gry, radio, informacje, wideo i humor - TOP 36 serwisów najbardziej przyciągających internautów

W maju br. na 36 polskich stronach internetowych przeciętny użytkownik spędził minimum godzinę. Zdecydowanym liderem jest RMFon.pl, a w czołówce są witryny innych nadawców radiowych, a także strony z grami, treściami wideo i portale informacyjne. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Z danych z Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że z serwisu RMFon.pl - w którym oprócz słuchania rozgłośni z Grupy RMF i tematycznych stacji internetowych można przeglądać informacje i materiały o muzyce - przeciętny użytkownik korzystał w maju przez prawie 23 godziny. Witryna wyprzedziła pod tym względem następny w rankingu Kurnik.pl (udostępniający gry online) aż o 10,5 godziny. Kolejne miejsca zajęły inne serwisy radiowe: Open.fm (należący do GG Network) oraz eskaGO.pl (należąca do Muratora), w których użytkownicy spędzili średnio po ponad 11 godzin. Na 6. miejscu znalazła się Tuba.pl (udostępniająca rozgłośnie radiowe Agory i wiele internetowych stacji tematycznych), na 8. pozycji - serwis Radia ZET, a na 15. miejscu - witryna Polskiego Radia.

Wśród serwisów z materiałami wideo zdecydowanie najlepiej wypadał TVNplayer.pl, który z ok. 9,5 godziny na użytkownika zajął 5. miejsce. Na 12.pozycji znalazła się Ipla.tv, na 17. - Kreskoweczki.pl, a na 27. - VoD.pl

W pierwszej dziesiątce jako jedyny z portali horyzontalnych znalazła się WP.pl - na 10. miejscu, z niecałą 5 godzinami i 26 minutami na użytkownika. Onet.pl zanotował wynik o 43 minuty gorszy, co dało mu 11. pozycję, a Interia.pl - o prawie 2 godziny gorszy (13. pozycja). Na TVN24.pl (16. miejsce) przeciętny użytkownik spędził 2 godziny i 38 minut, na o2.pl (21. pozycja) - godzinę i 53 minuty, a na Gazeta.pl (36. miejsce) - godzinę i niecałą minutę.

W rankingu znalazły się też tematyczne serwisy informacyjne: poświęcone sportowi Sportowefakty.pl (22. miejsce) i Weszlo.com (31.), biznesowy PB.pl (25.) oraz plotkarski Pudelek.pl (26.).

>>> Top 500 serwisów internetowych w Polsce (maj 2013)

Z serwisów społecznościowych najlepiej wypadła Fotka.pl (5 godzin i 36 minut na użytkownika, 6. miejsce), a na 19. pozycji znalazł się Photoblog.pl.

W zestawieniu są dwie strony ze śmiesznymi multimediami wchodzące w skład Monster Media Group (należącej do Mariusza Składanowskiego): Demotywatory.pl (30. miejsce) i Komixxy.pl (32.). Na 28. pozycji znalazł się inny serwis o takim profilu - Wiocha.pl.

Segment e-commerce reprezentują trzy witryny z Grupy Allegro: Allegro.pl (14. miejsce), Tablica.pl (23.) i Otomoto.pl (34.). W rankingu znalazły się też trzy strony dla dzieci - oprócz Kreskoweczki.pl są to Cartoonnetwork.pl (33.miejsce) i należącea do Wirtualnej Polski DlaDzieci.pl (35.).

Czas na przeciętnego użytkownika jest określany w Megapanelu tylko dla stron objętych audytem-site centric. Nie jest nim jednak objęta zdecydowana większość zagranicznych serwisów (na czele z Google, Facebookiem, YouTube’em i Wikipedią), a także sporo polskich stron (np. NK.pl, Gry.pl, Kwejk.pl, Groupon.pl). W serwisie Plemiona.pl jeszcze w styczniu br. przeciętny użytkownik spędził 19 godzin i 16 minut, ale od lutego strona nie jest już objęta audytem site-centric.

>>> Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl tracą, Facebook i YouTube bez zmian (Megapanel z maja)

Zobacz tabelę


W skali roku zdecydowanie najbardziej zwiększył się czas, który internauci spędzają na Ipla.tv - w maju br. przeciętny użytkownik korzystał ze strony aż 17 razy dłużej niż rok wcześniej. To efekt rozszerzenia oferty serwisu - obecnie można w nim bez pobierania aplikacji Ipla przeglądać dostępne w niej materiały wideo.

O 66 proc. wydłużył się średni czas korzystania z DlaDzieci.pl, o 52 proc. - z Kreskoweczki.pl, o 47 proc. - z Exsite.pl, o 46 proc. - z Open.fm, a o 44 proc. - z Tablica.pl.

Za to TVN24.pl - mimo rekordowo dużej liczby użytkowników i odsłon (zobacz szczegóły) - pod względem czasu na użytkownika stracił w skali roku 41 proc., TVN.pl - 34 proc., a Photoblog.pl - 31 proc. Nieco mniejsze spadki zanotowały TVNplayer.pl (26 proc. w dół) oraz Allegro.pl i Pudelek.pl (po 22 proc.).

eskaGO.pl przed rokiem funkcjonowała jako FabrykaMuzy.pl. Natomiast Fotka.pl, Demotywatory.pl, Komixxy.pl, Cartonnetwork.pl w maju ub.r. nie były objęte audytem site-centric.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2013 roku

Zobacz tabelę

 

Autor: tw

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas