Telewizja Polska w październiku 2015 roku zanotowała najwyższy łączny udział swoich kanałów w całym rynku telewizyjnym. Zaś na czele grupy komercyjnej znalazła się Telewizja Polsat.
Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w październiku 2015 roku wyniósł 30,85 proc. To o 7,64 proc. więcej niż w październiku 2014 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Udział wszystkich stacji Grupy Polsat w analizowanym okresie wyniósł 23,84 proc., czyli o 2,98 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to jej drugą lokatę w zestawieniu.
Z kolei trzecie miejsce zajęła Grupa TVN, której łączny udział uplasował się na poziomie 20,76 proc., aż o 5,72 proc. mniejszym niż w październiku 2014 roku.
Tuż za podium uplasowały się dwie stacje, należące do Grupy TV Puls. Ich średni miesięczny udział wyniósł 4,52 proc, po stracie o 2,38 proc.
Warto dodać, że łączny udział wszystkich czterech grup uplasował się na poziomie 79,97 proc. Był on o 1,92 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ub.r.
Zobacz tabelęW grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała już Grupa Polsat, której wynik w październiku 2015 roku to 26,08 proc., czyli o 3,16 proc. więcej niż w październiku 2014 roku.
Z trzeciej na drugą pozycję awansowała Telewizja Polska. Jej kanały w tej grupie wiekowej w zeszłym miesiącu miały łącznie 23,12 proc. udziału, po wzroście o 6,94 proc. Na trzecią lokatę spadła zaś Grupa TVN, której wynik w październiku br. zmalał o 3,03 proc. do 23,06 proc.
Zaś wynik czwartej Grupy TV Puls to 5,42 proc., po stracie o 1,81 proc.
Łączny udział Grupy Polsat, TVP, TVN i TV Puls wyniósł tutaj 77,68 proc., po wzroście o 1,94 proc.
Zobacz tabelę