K2 Digital Products, zorganizowana część agencji marketingowej K2, została przejęta za 2,01 mln zł przez spółkę Fabrity. Obie firmy należą do grupy kapitałowej K2, transakcja ma uporządkować jej poszczególne linie biznesowe.
W komunikacie giełdowym K2 podano, że K2 Digital Products, będąca wcześniej zorganizowana część przedsiębiorstwa agencji K2, obejmuje zasoby „służące prowadzeniu działalności polegającej w szczególności na projektowaniu interfejsów, bieżącej obsłudze serwisów internetowych kontrahentów, realizacji projektów rozwojowych oraz prac konsultingowych w zakresie funkcjonowania rozwiązań informatycznych, wyodrębnionej w strukturze organizacyjnej”.
Wyliczono, że na zorganizowaną część przedsiębiorstwa składają się m.in. prawa własności intelektualnej (w tym umowy licencyjne), ruchomości (zwłaszcza sprzęt komputerowy), umowy związane z działalnością, należności z tytułu prowadzonej działalności i wszelkie inne wierzytelności, środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych, tajemnice przedsiębiorstwa, księgi i dokumenty związane z prowadzeniem działalności, zespół pracowników oraz zobowiązania związane z funkcjonowaniem.
Podkreślono, że zorganizowana część przedsiębiorstwa „stanowi wyodrębnioną organizacyjnie, funkcjonalnie i finansowo jednostkę, będącą zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, zdolną do prowadzenia działalności gospodarczej w sposób samodzielny”.
Do momentu przeniesienia K2 Digital Products do Fabrity agencja K2 składała się z trzech sub-jednostek biznesowych: komunikacyjno-kreatywnej, K2Bots.AI oferującej inteligentne boty oraz K2 Digital Products specjalizującej się w projektowaniu produktów cyfrowych. W pierwszym kwartale br. rozpoczęto proces połączenia części K2 Digital Products ze software house'em Fabrity, a sfinalizowano go 31 lipca.
Cena zorganizowanej części agencji K2, zgodnie z wyceną na koniec czerwca, wyniosła 2,01 mln zł. Zaktualizowano ją o stan środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych na 30 lipca, ponadto podlegała korektom ze względu na możliwość powstania do dnia 31 lipca wierzytelności lub zobowiązań związanych z działalnością, których wartość nie była znana i nie mogła zostać uwzględniona w wycenie.
Celem uporządkowanie linii biznesowych grupy K2
K2 Digital Products w strukturze organizacyjnej i majątkowej Fabrity działa od 1 sierpnia. Obie spółki są kontrolowane przez grupę K2, która ma 100 proc. udziałów agencji K2 i 80 proc. firmy Fabrity. Ta ostatnia spółka świadczy usługi informatyczne.
W komunikacie uzasadniono, że transakcja ma na celu uporządkowanie poszczególnych linii biznesowych grupy kapitałowej K2. - Wzmocnienie istniejących w Fabrity kompetencji programowania środowisk backendowych o kompetencje projektowania produktów i interfejsów, uwspólnianie metodyk zarządzania projektami i połączenie sił sprzedażowo-obsługowych, pozwoli na szybszy rozwój oferty technologicznej Grupy K2, zwłaszcza w zakresie rozwiązań e-commerce, i stanowi element nowej strategii Grupy K2 - uzasadniono.
Dotychczas agencja K2 stanowiła w grupie K2 osobny segment agencyjny, który w pierwszym kwartale br. zanotował spadek przychodów sprzedażowych z 7,39 do 7,08 mln zł, a przy spadku kosztu sprzedanych usług z 4,6 do 3,38 mln zł wynik EBITDA wzrósł ze 144 tys. zł straty do 56 tys. zł zysku. Natomiast Fabrity osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych z 3,49 do 5,16 mln zł oraz wyniku EBITDA z 32 tys. zł straty do 959 tys. zł zysku.
Łącznie grupa K2 w pierwszym kwartale br. zanotowała spadek przychodów o 2,5 proc. do 27,02 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 257 tys. zł straty do 646 tys. zł zysku.