Wśród tygodników opinii w I półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost”.
W segmencie tygodników opinii najchętniej kupowany jest niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w I półroczu 2016 roku wyniosła 131 852 egz. Było to o 4,06 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 1,05 proc. do 119 881 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w I półroczu br. wyniosła 113 939 egz., po wzroście o 2,46 proc.
Oczko niżej znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 463 egz., po spadku o 1,26 proc.
Największym wzrostem, wynoszącym 8,73 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który był przedostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 20 440 egz.
Z kolei największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w I półroczu br. wyniósł zaledwie 26 124 egz., czyli mniej aż o 40,62 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Prasa
|
Duży spadek sprzedaży „Wprost” i „W Sieci”, „Tygodnik Powszechny” z największym wzrostem w czerwcu
|
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.