Wśród tygodników opinii w pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost”.
W segmencie tygodników opinii najchętniej kupowany jest niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w trzech pierwszych kwartałach 2016 roku wyniosła 130 804 egz. Było to o 2,63 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 0,58 proc. do 119 664 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w okresie od pierwszego do trzeciego kwartału br. wyniosła 113 098 egz., po spadku o 3,71 proc.
Oczko niżej znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 73 450 egz., po spadku o 2,92 proc.
Największym wzrostem, wynoszącym 10,56 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który był przedostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 20 748 egz.
Z kolei największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w pierwszych dziewięciu miesiącach br. wyniósł 25 075 egz., czyli mniej aż o 39,63 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Przypomnijmy, że od końca sierpnia br. redaktorem naczelnym „Wprost" jest Jacek Pochłopień, który zastąpił Tomasza Wróblewskiego.
![]() |
Jacek Pochłopień: we „Wprost” więcej o nowych technologiach i kraju, zastępcą naczelnego Marcin Dzierżanowski
|
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.