Google nadal najpopularniejszą witryną w Polsce, drugi jest Onet.pl a trzecia Wirtualna Polska. Serwis YouTube na 14 pozycji.
Serwis Google.pl utrzymał w czerwcu b.r. pozycję lidera na polskim rynku internetowym. Drugi Onet ma ponad 700 tys. użytkowników mniej a trzecia Wirtualna Polska około 1,9 mln - wynika z najnowszego badania Megapanel PBI/Gemius.
W porównaniu z danymi z poprzedniego miesiąca liczba użytkowników największych polskich serwisów zmieniła się w czerwcu b.r. następująco:
Google: + 175 965
Onet: + 198 169
Wp: + 39 230
Interia: - 104 370
Allegro: - 87 408
Microsoft: + 315 510
o2.pl: + 698 915
Gazeta.pl: - 91 420.
Warto odnotować awans do dwudziestki najchętniej odwiedzanych przez Polaków portali internetowych serwisu YouTube (użytkownicy mogą zamieszczać klipy wideo), który miał w czerwcu 2 562 143 użytkowników.
Zobacz tabelę instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.
- komunikatora Stefan, który w czerwcu był dostępny jedynie w wersji testowej. Aplikacja będzie uwzględniana w rankingu komunikatorów począwszy od lipcowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius.
Liczebność próby: N=19 047. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC.
Zmiana w metodologii
Obecnie w wynikach badania Megapanel PBI/Gemius prezentowane są wszystkie komunikatory (korzystające i niekorzystające z audytu site-centric). Zmiana ta jest związana ze zmianą metodologii pomiaru i rozbudową programu NetPanel. Wyniki dla komunikatorów
prezentowane są za pomocą takich wskaźników, jak: zasięg, liczba użytkowników (real user), czas uruchomienia oraz wskaźników pochodnych (udział użytkowników, dopasowanie, affinity index, średni czas uruchomienia na użytkownika, udział czasu uruchomienia i współoglądalność).