We wrześniu Google, Onet, WP i Orange oraz Allegro miały mniej użytkowników niż miesiąc i rok wcześniej, a Facebook mniej niż miesiąc wcześniej. Tracąca regularnie na zasięgu NK.pl wypadła z pierwszej dziesiątki zestawienia.
Według badania Megapanel PBI/Gemius we wrześniu br. serwisy Google zanotowały 335 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a 555 tys. mniej niż rok wcześniej. Facebook w skali miesiąca stracił 335 tys. real users, za to w skali roku zyskał ich aż 1,26 mln. Natomiast strony WP i Orange miały 330 tys. użytkowników mniej niż w sierpniu br., a 470 tys. mniej niż we wrześniu ub.r. Straciły też witryny Onetu: przez miesiąc 75 tys. real users, a przez rok - aż 610 tys.
YouTube miał 120 tys. polskich użytkowników więcej niż przed rokiem, za to 160 tys. mniej niż przed miesiącem. Spore spadki liczby użytkowników zanotowała Grupa Allegro: 600 tys. w skali miesiąca i 860 tys. w skali roku, przy czym wynika to z faktu, że we wrześniu z przyczyn technicznych serwis Ceneo.pl został wyłączony z audytu site-centric i nie został ujęty w wynikach całej Grupy.
Tracąca z miesiąca na miesiąc na zasięgu NK.pl we wrześniu miała już tylko nieco ponad 9 mln użytkowników, czyli 200 tys. mniej niż w sierpniu br., a aż 2,6 mln mniej niż we wrześniu ub.r. W efekcie serwis został wyprzedzony przez Wikipedię i wypadł z pierwszej dziesiątki zestawienia.
Zobacz tabelę
Spadek zasięgu Grupy Allegro sprawił, że w rankingu stron objętych audytem site-centric spadła z trzeciego na piąte miejsce. W drugiej części zestawienia spory wzrost zanotowały serwisy TVN: 260 tys. real users w skali miesiąca, a 275 tys. w skali roku.
Adres google.pl odwiedziło 235 tys. polskich użytkowników mniej niż przed miesiącem, a 440 tys. mniej niż przed rokiem. Za to google.com zyskało w skali roku 440 tys. real users.
- 1
- 2